۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹

معاون وزیر علوم خبرداد:

برگزاری آئین‌های عزاداری دانشگاهیان مطابق دستورالعمل های بهداشتی

برگزاری آئین‌های عزاداری دانشگاهیان مطابق دستورالعمل های بهداشتی

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به ماه محرم، خواستار برگزاری باشکوه نمازهای جماعت و مراسم عزاداری توسط دانشگاهیان با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارت که آستانه هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، گفت: آئین‌های عزاداری دانشگاهیان مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

در ابتدای این جلسه غفاری با یادآوری فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و آغاز هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: نهضت عاشورا پیوند وثیقی با امر به معروف و نهی از منکر داشت و به نوعی ترویج خوبی‌ها و پرهیز از منکرات و بدی‌ها تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر افزود: طبعاً با شرایط جدید و اوضاع و احوال امروز جامعه نمی‌توان از کلیشه‌های سابق در این خصوص بهره برد و لازم است با توجه به شرایط امروز جامعه و دانشگاه در این خصوص بازنگری‌هایی انجام شده و به تناسب شرایط موجود بازطراحی لازم برای احیای این فریضه الهی صورت پذیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت علوم با اشاره به هماهنگی موضوعات مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر با موضوع حکمرانی مطلوب که امروزه در دنیا مطرح می‌باشد به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی در حوزه دانشجویی در قالب توانمندسازی، مهارت افزایی، مشارکت در فعالیت‌های سازنده، حضور در رویدادها و رخدادهای ارزشی که دانشجویان را به سوی کنشگری و رفتارهای مطلوب سوق می‌دهد پیگیری می‌شود که می‌توان این اقدامات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی نمود.

غفاری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، خواستار برگزاری باشکوه نمازهای جماعت و مراسم عزاداری توسط دانشگاهیان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

همچنین در پایان جلسه احکام اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر توسط ریاست شورا به اعطا شد.

کد خبر 5001022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha