۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹

در محرم امسال؛

پویش «حسینیه ایران حسینیه همدلی» در یزد راه اندازی می شود

پویش «حسینیه ایران حسینیه همدلی» در یزد راه اندازی می شود

یزد ـ مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به محدودیت‌های موجود در برگزاری مراسم عزاداری به دلیل شیوع کرونا، از راه اندازی پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» خبر داد.

سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شور و شعور حسینی حسینیه ایران را به حسینیه همدلی تبدیل خواهد کرد، اظهار داشت: امسال در شرایطی که شیوع کرونا مراسم عزاداری را تحت تأثیر قرار داده است، تلاش می‌کنیم از تشکل‌های دینی در راستای کمک رسانی به نیازمندان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس کمک به نیازمندان در قالب اهدای بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تأمین جهیزیه نیازمندان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، اعطای وام قرض الحسنه به اصناف نیازمند و کمک به معلولان و سالمندان از جمله فعالیت‌هایی است که امسال تحت لوای حسینیه همدلی انجام خواهد شد.

حسینی یادآور شد: همچنین کمک به بیماران صعب العلاج، تکریم مدافعان سلامت، کمک به تجهیز مراکز درمانی، تجهیز پایگاه‌های اورژانس و … از مواردی است که در محرم امسال در حسینیه ایران انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران عنوان کرد: بانیان روضه، هیئت‌های مذهبی، موکب‌های اربعین، واعظان، شعرا و مداحان آئینی، گروه‌های تعزیه، هنرمندان و … در اجرای این طرح با دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران همکاری خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: در محرم امسال با توجه به شرایط ویژه مردم به دلیل شیوع کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی که برای مردم به وجود آمده است، بتوانیم با کمک هیئات مذهبی از نیازمندان جامعه دستگیری کنیم.

کد خبر 5002290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha