مهمترین محورهای روزنامه های سوریه و لبنان؛

«عون» با نخست‌وزیری «حریری» مخالف است

«عون» با نخست‌وزیری «حریری» مخالف است

رسانه های لبنان و سوریه طی یک روز گذشته موضوعات مختلفی را در صدر توجه خود قرار دادند که تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید لبنان از جمله مهمترینشان بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الدیار نوشت: عون، سعد الحریری را نمی‌خواهد ولی احزاب شیعی (حزب الله و جنبش امل) و جنبلاط و فرنجیه موافق بازگشت او هستند.

روزنامه النهار اعلام کرد: به رغم اصرار نبیه بری بر معرفی سعد الحریری به عنوان نخست وزیر، هنوز اجماعی در این زمینه شکل نگرفته است.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرد: در زمینه تشکیل دولت باید گفت که یا حریری نخست وزیر می‌شود یا گزینه معرفی شده از سوی وی به این سِمَت دست پیدا می‌کند.

این روزنامه همچنین تأکید کرده است: سیاست واشنگتن و پاریس در لبنان در دو مسیر متفاوت قرار دارد.

روزنامه الاخبار در مطلبی با اشاره به تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید لبنان نوشت: در افق پیش رو، توافق بر سر تشکیل دولت دیده نمی‌شود.

این روزنامه همچنین آورده است: احتمال همراهی واشنگتن با دولتی که حزب الله هم در آن حضور داشته باشد، وجود دارد.

روزنامه الاخبار همچنین تصریح کرده است: وتوی عربستان در مقابل حضور الحریری همچنان ادامه دارد.

این روزنامه لبنان در مطلب دیگری عنوان کرده است: تل آویو، ایران را متهم به حضور در مرزهایش در سوریه می‌کرد و واشنگتن هم برای ایجاد موازنه، توافق امارات و اسرائیل را پی ریزی کرد تا اینکه اسرائیل در مرزهای ایران قرار بگیرد.

روزنامه البناء با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: در این دیدار وعده مبهم و بدون زمان ترامپ به الکاظمی درباره خروج نیروهای آمریکا از عراق قابل توجه بود.

روزنامه الوطن سوریه نیز نوشت: قطع آب الحسکه از سوی ترکیه، جنایت جنگی است.

کد خبر 5005025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha