۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰

عضو هیئت عزاداری شهر دانسفهان:

پویش «همدلی محرم» در شهر دانسفهان برگزار می‌شود

پویش «همدلی محرم» در شهر دانسفهان برگزار می‌شود

قزوین- عضو هیئت عزاداری شهر دانسفهان از اجرای پویش همدلی محرم در شهر دانسفهان خبر داد.

محمد قموشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه مردم شهر دانسفهان به دلباختگی به مکتب انسان ساز امام حسین (ع) شهره هستند گفت: عشق، علاقه و ارادت مردم مؤمن این شهر به آقا اباعبدالله الحسین (ع) نسل به نسل به عنوان یک میراث گرانبها و ارزشمند زنده نگه داشته شده و خوشبختانه پیوند و دل دادگی مردم به معصومین (ع) روز به روز شعله ور تر می‌شود.

نماینده حجت اسلام انصاری امام جمعه در هیئت عزاداری شهر دانسفهان ادامه داد: عمق ارادت و علاقه مردم این شهر به امام حسین (ع) را می‌توان در هیئت‌ها و حسینیه‌های فعال شهر که همزمان با ایام محرم، سراسر شور و شعور حسینی می‌شود را مشاهده کرد.

قموشی گفت: علی رغم اینکه هیئت‌های عزاداری متعددی در دانسفهان فعالیت می‌کنند اما از پنج سال گذشته با توجه به شرایط جدید ایجادشده با محوریت و هدایت حجت الاسلام انصاری امام جمعه فاضل منطقه، هیئت عزاداری این شهر در مسجد جامع سامان دهی مناسبی پیدا کرده است.

نماینده هیئت عزاداری شهر دانسفهان بیان کرد: با سازماندهی جدید هیئت عزاداری شهر دانسفهان، انسجام و وحدت بسیار خوبی در میان هیئت‌های عزاداری شهر شکل گرفته و به همین دلیل مراسم عزاداری محرم در طول ۵ سال گذشته به طور مستقیم از شبکه استانی و همچنین شبکه‌های سراسری یک، دو، سه و شبکه برون مرزی جام جم پوشش داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به فضای مسجد جامع شهر دانسفهان بیش از ۱۵۰۰ نفر در مراسم سینه زنی و نوحه خوانی محرم شرکت می‌کردند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم این شهر با گویش تاتی صحبت می‌کنند مداحی زبان تاتی بیشتر مورد توجه و استقبال مردم و مخاطبین سراسر کشور قرار گرفته است.

قموشی سپس با یادآوری شرایط خاص محرم در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: علی رغم اینکه هیئت‌ها و عزاداران یک سال برای فرا رسیدن محرم انتظار عاشقانه می کشند تا در این ایام عشق و ارادت خود را به سرور آزادگان جهان به نمایش بگذارند اما امسال برگزاری برنامه‌های عزاداری محرم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری در رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد کرونا در برگزاری عزاداری محرم اظهار کرد: بدون تردید رهنمود مقام معظم رهبری برای همه ما حجت و فصل الخطاب است لذا هیئت‌های عزاداری شهر دانسفهان هم در برگزاری مراسم عزاداری به طور کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

قموشی گفت: امسال مراسم عزاداری هیئت شهر دانسفهان با حضور محدود عزاداران در محوطه مسجد جامع شهر به مدت دو ساعت و بدون پذیرایی برگزار می‌شود.

قموشی اضافه کرد: هیئت عزاداری شهر دانسفهان در ایام محرم پویش «همدلی محرم» را در شهر دانسفهان اجرا خواهد کرد و از آنجا که فعالان هیئتی و مذهبی در امور خیر و رفع مشکلات و گرفتاری مردم پیش قدم هستند لذا در پویش همدلی محرم نیز با توجه به هماهنگی و فراخوان، نذورات مردم جمع آوری و در قالب بسته‌های معیشتی در اختیار نیازمندان شهر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، بخشی از نذورات محرم برای تهیه لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند هزینه خواهد شد و در مجموع پیش بینی می‌کنیم بیش از سه میلیار ریال نذورات جمع آوری و در پویش همدلی محرم هزینه شود.

قموشی با بیان اینکه همه عزاداران و مسئولین هیئت‌ها خادم بودن در بارگاه امام حسین (ع) را برای خود افتخار می‌دانند خاطرنشان کرد: بدون تردید هر گامی که در مسیر اهداف امام حسین (ع) برداشته شود از ارزش و اجر بالایی برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: نذورات اهدایی برای رفع بخشی از مشکلات مردم نیازمند هزینه می‌شود که قطعاً مورد توجه و عنایت حضرت حق و آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار خواهد گرفت.

قموشی تاکید کرد: هیئت عزاداری شهر دانسفهان در شرایط کرونایی مصمم هستند از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای انتقال مراسم عزاداری به منازل مردم استفاده حداکثری داشته باشد لذا دوستداران اهل بیت (ع) می‌توانند برنامه‌های عزاداری هیئت‌های این شهر را از طریق شبکه‌های اجتماعی به طور زنده مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورا مردم برای حضور در مراسم‌های عزاداری بیشتر ابراز علاقه می‌کنند، یادآورشد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تلاش می‌کنیم حضور مردم را در روزهای تاسوعا و عاشورا مدیریت و ساماندهی کنیم تا ازدحام جمعیت موجب شیوع کرونا در بین عزاداران نشود البته اطمینان داریم که عزاداران حسینی شهر دانسفهان با توجه به فرهنگ بالای خود شرایط خاص امسال را درک می‌کنند و در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام خواهند بود.

قموشی در ادامه با یادآوری هدف اصلی قیام امام حسین (ع) برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همه ما در ماه محرم برای رفع بلا از امت اسلامی و جهان بشریت بخصوص ویروس کرونا دعا می‌کنیم و برای جهانی پر از صلح و آرامش و معنویت که مورد تاکید معصومین و امام حسین (ع) بوده است دست به دعا برخواهیم داشت.
 

کد خبر 5005145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha