۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶

صبح امروز؛

تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

تجمع معترضین ضد نژادپرستی آمریکا در مقابل ساختمان انجمن پلیس پورتلند به آشوب کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به دلیل مرگ «جورج فلوید» به دست پلیس این کشور، شهر پورتلند همچنان صحنه تظاهرات مردم خشمگین از خشونت پلیس است.

در همین رابطه صبح امروز سه شنبه نیز معترضین در مقابل ساختمان انجمن پلیس پورتلند تجمع کرده‌اند که مداخله نیروهای امنیتی برای برهم زدن این تجمع موجب به آشوب کشیده شدن آن شد.

شهر پورتلند در طول سه ماه گذشته همواره صحنه اعتراضات ضد نژاد پرستی بوده به طوری که روز شنبه هفته جاری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای کسب آرا سفیدپوستان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، باز هم از عزم خود برای اعزام نیروهای گارد ملی به شهر پورتلند خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: یک شب بد دیگر با شورش در پورتلند، (واقع در ایالت) اورگان. تعداد کمی از نیروهای فدرالی برای حفاظت از دادگاه و دیگر ساختمان‌های فدرالی در آنجا هستند که کارشان عالی است.

وی که می کوشد اعتراضات مردمی در این کشور به نژادپرستی سازمان یافته را با واژگانی از قبیل «شورش» جایگزین کند، در ادامه افزود: اگر شهر یا ایالت برای توقف شورش درخواست کند نیروهای گارد ملی فوراً برای پایان دادن به این مشکل اقدام می‌کنند. درخواست کنید!

کد خبر 5007772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha