۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶

مدیرکل منابع طبیعی مرکزی اعلام کرد؛

بهره‌برداری ۱۸ پروژه آبخیزداری در استان مرکزی

بهره‌برداری ۱۸ پروژه آبخیزداری در استان مرکزی

اراک-- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از بهره‌برداری ۱۸ پروژه آبخیزداری و اصلاح مرتع هم‌زمان با هفته دولت در استان مرکزی خبر داد.

عبدالحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل آبخیزداری مکانیکی، بند خاکی، بند گابیونی، بند سنگ و سیمان، جنگل‌کاری، اصلاح مراتع و… در ۹ شهرستان اراک، محلات، دلیجان، زرندیه، ساوه، تفرش، کمیجان و شازند همزمان با هفته دولت بهره برداری شد.

وی افزود: در حوزه آبخیزداری بالغ بر ۳۳ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و در حوزه مرتع و جنگل به میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری به صورت بیولوژیک در ۹ شهرستان هدف انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: پروژه‌ها با هدف جلوگیری از افزایش رسوب، فرسایش خاک و حفظ آب و خاک و جلوگیری از سیلاب‌ها و ذخیره شدن آنها اجرا شده است.

محمدی افزود: مجموع اعتبارات این ۱۸ پروژه به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال از منابع محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه‌ها برای یک هزار و ۴۷۹ نفر به طور مستقیم و دو هزار و ۹۶۰ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

به گفته محمدی، در استان مرکزی ۲۶ طرح حوزه آبخیز از اعتبارات منابع در دست اجرا است. از این تعداد آبخیز، یک آبخیز در منطقه گردشگری گردو و یک حوزه هم آبخیز نیز در منطقه چپقلی در اراک قرار دارند.

وی افزود: در حوزه منطقه گردشگری گردو اراک کارهای خوبی انجام شده است. از جمله ایجاد مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب برای آبیاری درختان منطقه در فصل‌های کم‌آب مدنظر است. در منطقه چپقلی نیز کار جنگل‌کاری توسعه یافته تا وسعت فضای سبز اراک به میزان ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

کد خبر 5007881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha