۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور:

سرعت احداث پروژه های عمرانی با وجود تمام بحران ها کند نشده است

سرعت احداث پروژه های عمرانی با وجود تمام بحران  ها کند نشده است

کاشان - رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: سرعت احداث پروژه های عمرانی با وجود تمام بحرانها نه تنها متوقف، بلکه کند هم نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: در سراسر کشور بیش از ۱۲۵ هزار نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند که بیش از ۳۷ هزار دهیاری و حدود یک هزار و ۴۰۰ شهرداری در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در سراسر کشور خاکریز اول مطالبات مردمی هستند، ابراز داشت: شهرداری‌ها بیش از ۴۰۰ مسئولیت و وظیفه در حوزه‌های مختلف دارند که این نشان از گستردگی فعالیت شهرداری هاست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به وجود حدود ۶۵ هزار سکونت‌گاه در سراسر کشور تصریح کرد: حضور فعال شهرداری هل و دهیاری‌ها در بحران‌ها در حوزه‌های مختلف نشان از فعالیت مستمر در کمک و یاری مردم دارد.

وی با اشاره به سیل سال گذشته در کشور بیان داشت: آن سیل برای اولین بار در کشور ۲۵ استان را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که حدود ۱۶۰ هزار منزل تخریب و زیرساخت‌های بسیاری از شهرها و روستاها ویران شود ولی با این حال نیروهای متعهد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با کمک دیگر نهادها و سازمان‌ها توانستند خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهند.

جمالی نژاد با اشاره به حجم زیادی از بحران در طی دو سال گذشته در کشور یادآور شد: امسال نیز با شیوع کرونا در کشور بخشی از مردم درگیر این ویروس شدند ولی خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قطع نشد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در هفته دولت امسال با وجود تمام بحران‌ها یک هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی کلنگ زنی می‌شود که برای آنها بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: این حجم از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نشان می‌دهد که با وجود تمام بحران‌ها و مشکلات نه تنها پروژه‌های عمرانی متوقف نشده بلکه کند هم نشده است.

کد خبر 5009401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha