۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲

در آئین کلنگ‌زنی ایستگاه خط تغذیه گاز اهر عنوان شد؛

بهره‌مندی جمعیت روستایی اهر از گاز طبیعی به ۹۸درصد افزایش می‌یابد

بهره‌مندی جمعیت روستایی اهر از گاز طبیعی به ۹۸درصد افزایش می‌یابد

اهر- رئیس اداره گاز اهر با بیان اینکه بهره‌مندی جمعیت روستایی این منطقه از گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد گفت: ۳۱ روستای اهر و هوراند به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز عزیزی عصر امروز چهارشنبه در آئین کلنگ‌زنی ایستگاه خط تغذیه گاز شهر اهر و افتتاح گازرسانی به روستای حاج علی بیگ‌کندی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان اهر اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۷۷۱ مشترک شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که شامل ۴۱ هزار و ۴۲۶ مشترک شهری و ۱۲ هزار و ۳۴۵ مشترک روستایی می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر با ذکر این‌که در حال حاضر ۱۷۱ روستای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: شهرستان اهر در حوزه گازرسانی به روستاها در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه نخست را دارد.

وی ادامه داد: با توسعه شبکه گازرسانی، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، همچنین تاکنون ۱۲۶ کیلومتر طول شبکه گاز طبیعی در شهرستان اهر است.

گازرسانی به ۹ روستای شهرستان اهر

عزیزی از گازرسانی به ۹ روستای شهرستان اهر خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به ۹ روستا، تعداد روستاهای گازدار شهرستان به ۱۸۰ و درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: از مجموع روستاهای شهرستان اهر تنها دو روستای بالای ۱۰ خانوار، هفت روستای بین پنج تا ۱۰ خانوار و ۱۱ روستای زیر پنج خانوار به علت بُعد مسافت و هزینه بالای گازرسانی هنوز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نشده‌اند.

وی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند، اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هزینه می‌شود.

عزیزی با تاکید بر این‌که شهر اهر به لحاظ موقعیت کوهستانی‌اش، بایستی از شبکه گاز پایدار برخوردار باشد، تصریح کرد: اولین اقدامی که برای پایداری شبکه گاز شهرستان اهر انجام یافت احداث خط انتقال ۱۶ اینچ منشعب از خط صادراتی ایران- ارمنستان بود، تأثیر این پروژه را سال گذشته در زمستان به وضوح دیدم و خوشبختانه عمده مشکلات در تأمین گاز طبیعی مشترکین حل شد.

کد خبر 5009507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha