۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۹:۵۸

احمدی نژاد در دیدار رئیس اتحادیه آفریقا :

آفریقا فقیر نیست مظلوم است / امروز در آفریقا شاهد حضور رهبران هوشمند و شجاع هستیم

آفریقا فقیر نیست مظلوم است / امروز در آفریقا شاهد حضور رهبران هوشمند و شجاع هستیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آفریقا فقیر نیست مظلوم است و این مظلومیت در نقاط مختلف دنیا مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری عصر امروز دردیدار آلفا عمرکناره رئیس اتحادیه آفریقا  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انسانی وعاطفی یک احساس همبستگی بالایی با آفریقا دارد، دیدگاههای ایران و آفریقا در بسیاری از مسائل جهانی را مشترک خواند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه آفریقا با استعداد و ذخائر ارزشمندی که دارد نیازی به دخالت و تحمیل دیگران و اجرای سیاست قدرت های بزرگ ندارد تصریح کرد: امروز ما در آفریقا شاهد حضور رهبران هوشمند و شجاع هستیم.

رئیس جمهور کشورمان طرح های رئیس اتحادیه آفریقا برای پیشرفت و پیشبرد امور آفریقا را بسیار ارزشمند و سازنده دانست و بر آمادگی جمهوری  اسلامی ایران برای هر نوع همکاری با این اتحادیه و ملت های آفریقایی تاکید کرد.

وی همچنین توسعه ارتباطات کشورمان با اتحادیه آفریقا را نامحدود دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام مجامع جهانی از صلح، وحدت و حقوق  ملت های آفریقا با قدرت دفاع می کند.

رئیس جمهور سپس به مبارزات 150 سال ملت ایران با نظام سلطه به ویژه در 28 سال اخیر اشاره کرد وگفت : در این مبارزات علیرغم میل قدرتهای بزرگ، ملت روی پای خود ایستاده و توانسته است کشورش را بسازد و این مبارزات منجر به حجم وسیعی از توانمندی ها و استعدادهای فراوان در کشور شده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه شرایط جهانی به نفع آفریقا و ایران در حال تغییر است اظهار امیدواری کرد این تغییرات به نفع همه عدالت خواهان و آزادی خواهان دنیا باشد.

الفا عمر کناره رئیس اتحادیه آفریقا نیز در این دیدار روابط ملت های آفریقا با ایران را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت : ایران و آفریقا بدون واسطه با یکدیگر گفتگو و همکاری می کند و نیاز به واسطه گری هیچ کشور دیگری ندارد .

وی اشتراکات ملت های آفریقا و ایران را فراوان دانست و اظهار امیدواری کرد که همکاری ها و روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه آفریقا روز به روز توسعه و تعمیق یابد.

عمر کناره همچنین وحدت و اتحاد کشورهای مستقل جهان از جمله ایران با اتحادیه آفریقا را زمینه ساز نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر ملت ها دانست.

کد خبر 501133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha