۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰

فرماندار میامی:

دستورالعمل رصد آسیب‌های اجتماعی در میامی ابلاغ شد

دستورالعمل رصد آسیب‌های اجتماعی در میامی ابلاغ شد

میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه دستورالعمل رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ابلاغ شد، گفت: وظیفه تمام مسئولان و نهادهای دولتی، خدماتی و ... در این ابلاغ تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه دستورالعملی درباره بخش‌های اجتماعی و فرهنگی ابلاغ شده که نخستین بند آن به حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده و آسیب‌های اجتماعی حول آن پرداخته است، بیان کرد: مسئولان باید به این دستورالعمل‌ها دقت ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی و خدماتی و حتی فرهنگی در این دستورالعمل وظایفی دارند که می‌بایست به بهترین نحو آن را انجام دهند، افزود: در این دستورالعمل‌ها همچنین کارهایی که هر دستگاه شامل فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، اورژانس، روحانیان، تشکل‌های مردمی و … می‌بایست انجام دهند گنجانده شده است.

فرماندار میامی با بیان اینکه همه در قبال اجرای دستورالعمل مسئول هستیم، بیان کرد: دیگر موضوعی که در این دستورالعمل به آن پرداخته شده مقوله اعتیاد است که در آن آموزش و پرورش، دادگستری، کانون‌های فرهنگی مساجد، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و ده‌ها مورد دیگر مسئولیت دارند.

ملایری با بیان اینکه طلاق دیگر موضوعی است که دستورالعمل مذکور رسالت هر نهاد شامل ورزش و جوانان، دادگستری، سازمان تبلیغات اسلامی و.... را در قبال آن تعیین کرده است، گفت: با عمل به این دستورالعمل می‌توانیم تا حد زیادی به این مسائل و معضلات سامان ببخشیم.

وی با بیان اینکه خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی و غیر دولتی نیز نقش مهمی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: مفاسد اقتصادی، زنان بی سرپرست خانوار و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است آنها را تهدید کند در کنار مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی کودکان، نوجوانان، خشونت و … نیازمند توجه ویژه‌ای در این دستورالعمل هستند.

فرماندار میامی همچنین گفت: اهمیت بخش فرهنگ و خانواده به این دلیل است که لازمه اجتماع ما در این دو بخش نهفته و لذا می‌بایست تمام مسئولان در قبال آن مسئولیت دارند زیرا شهروندان چشم امید در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی به مسئولان ادارات و دستگاه‌های دولتی، خدماتی و … دارند.

ملایری افزود: مقطع حساس امروزی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیتی بسیار است و دشمنان در حال تدوین برنامه علیه ما هستند و اگر مراقب این موضوع نباشیم همه چیز را باخته‌ایم. لذا مسئولیت ما این است که از جامعه در قبال این هجمه‌ها مراقبت کنیم.

کد خبر 5017026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha