۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت تولید فیلم فاخر از دوران زندگی شهیدان باکری و تجلایی

 ضرورت تولید فیلم فاخر از دوران زندگی شهیدان باکری و تجلایی

تبریز- مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تولید فیلم فاخر از دوران زندگی شهیدان باکری و تجلایی تاکید کرد و گفت: بعد از ۴۰ سال از انقلاب، یک فیلم قابل عرضه از این شهیدان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری ظهر امروز یک شنبه در آئین آغاز رسمی سریال جلال ۲ در تبریز گفت: سریال جلال ۲ به صورت ویژه به زندگی سه شخصیت بزرگ اوایل انقلاب، آیت‌الله قاضی طباطبایی، آیت‌الله مدنی و شهید علی تجلایی در تبریز می‌پردازد.

وی ادامه داد: امروز در برابر جنگی فرهنگی و رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم که هویت و گذشته ما را هدف قرار داده است.

صفری ابراز داشت: تبریز و آذربایجان در طول تاریخ استبداد ستیزی خود را به نمایش گذاشته‌اند، بخصوص سه دوره مقاومت در برابر روس‌ها و یا خود جنگ تحمیلی که سرداران رشید بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میراث فرهنگی و معنوی یک کشور اگر آسیب ببینید، همه امور آن آسیب می‌بیند، افزود: کار امروز صدا و سیما ممانعت از گم‌شدن تاریخ هزار ساله آذربایجان است.

وی ابراز داشت: سریال جلال ۱ با اقبال عمومی مواجه شد که برای اولین بار در تاریخ صدا و سیما سه شبکه ملی، بین‌المللی و استانی به صورت همزمان این سریال را پخش کردند.

صفری گفت: در فصل دوم این سریال که از ۲۲ بهمن سال ۵۷ شروع و تا سال ۶۲ ادامه دارد، نقش تبریز و آذربایجان در آن دوره را به نمایش می‌گذارد. در این پروژه تمام تلاش بر استفاده از بازیگران بومی است. این پروژه در خوزستان، موزه عبرت تهران و تبریز تصویر برداری می‌شود.

کد خبر 5022662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha