۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۱۹

دقایقی پیش و با استقبال معاون اول رئیس جمهور؛

رئیس جمهور ترکمنستان وارد تهران شد

رئیس جمهور ترکمنستان وارد تهران شد

قربان‌قلی بردی محمد اف، رئیس جمهور ترکمنستان در راس هیاتی بلند پایه دقایقی پیش با استقبال معاون اول رئیس جمهور کشورمان، وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران تا دقایقی دیگر در نهاد ریاست جمهوری از قربان ‌قلی بردی محمد اف، رئیس جمهور ترکمنستان به طور رسمی استقبال می کند. 

قربان قلی بردی محمد اف، در نخستین سفر خود به تهران پس از برگزیده شدن به عنوان رئیس جمهور ترکمنستان، علاوه بر رایزنی با مقامات بلند پایه کشورمان، راهکارهای گسترش و تعمیق مناسبات دوجانبه را نیز بررسی خواهد کرد.

قرار است در پایان این سفردو روزه، چندین موافقتنامه وتفاهم نامه همکاری دو جانبه در عرصه های  فرهنگی و اقتصادی به ویژه در زمینه آب و برق به امضای دو طرف برسد.

جمهوری اسلامی ایران همواره از اتخاذ سیاست بی طرفی از سوی عشق آباد حمایت کرده و این رویکرد عشق آباد را مبنایی مناسب برای توسعه و گسترش همکاری های دو جانبه می داند.

در پی درگذشت صفر مراد نیازوف ، قربان قلی بردی محمد اف جانشین وی شد.

بردی محمد اف پیش از سفر به تهران، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری همسایه نام برد که ترکمنستان همواره با آن روابط دوستانه و برادرانه داشته و تاکید کرده است که در این سفر روابط دو کشور تقویت خواهد شد.

گفتنی است، ایران دومین کشوری بود که بعد از فروپاشی شوروی، استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت.

هم اکنون بین ترکمنستان و ایران روابط پایداری برقرار است و تا کنون ده ها طرح بزرگ با مشارکت دو کشور اجرا شده است، و ‌دو طرف همچنین به توسعه همکاری ها در بخش های تجارت، انرژی، طرح های نفت و گاز حمل و نقل و کشاورزی علاقه‌مندند. 

کد خبر 502517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha