۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۹۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های یزد بستری شدند

۹۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های یزد بستری شدند

یزد ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از بستری ۹ هزار و ۳۰۰ کرونایی از زمان شیوع کرونا در یزد تاکنون خبر داد.

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماری کرونا از اوایل اسفندماه در یزد شیوع یافت و از آن زمان تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۰۰ نمونه گیری در استان از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است.

وی همچنین از انجام بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۰۰ سی تی اسکن از بیماران مشکوک خبر داد و بیان کرد: تقریباً نیمی تست نیمی از نمونه گیری ها مثبت بوده و از این تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند و عده‌ای نیز دوران درمان را در قرنطینه‌های خانگی سپری کرده اند.

نوری شادکام ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع آنفولانزا تاکید کرد: بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین واکسن برای مقابله با آنفولانزا، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی با اشاره به تقاضای بسیاری که برای دریافت واکسن آنفولانزا یا کرونا وجود دارد، گفت: واکسن انفولانزا ایمنی در برابر کرونا ایجاد نمی‌کند ضمن اینکه واکسن کرونا نیز تنها تا ۶۰ درصد اثرگذار است و در حال حاضر نیز تنها در اختیار کادر درمان به دلیل مواجهه بسیار با بیماران کرونایی قرار می‌گیرد بنابراین مردم همچنان استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 5030400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha