۸ مهر ۱۳۹۹، ۹:۰۸

معاون استاندار کردستان:

اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار ضروری است

اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار ضروری است

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، خالد جعفری در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر تعیین وظایف هر دستگاه در قبال دریاچه زریوار با اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار، به دنبال تعیین وظایف و حد و حدود هر دستگاه در قبال زریوار هستیم.

وی افزود: برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با حضور همه دستگاه‌های استان و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بررسی و تصویب و تناقض و ابهامات آن رفع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تملک اراضی محدوده تالاب زریوار که از حیث انتفاع کشاورزی و ساخت و ساز خارج شده را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ملی و استانی، برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار، به اهداف خود برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: اولویت مدیریت جامع تالاب زریوار حفظ و صیانت از تالاب و پناهگاه حیات وحش است.

فریبا رضایی یادآور شد: در این برنامه مدیریتی وظایف تمامی گروه‌های ذینفع مشخص شده است تا بتوانیم این تالاب منحصر به فرد کشور را برای سال‌های متمادی و نسل آینده داشته باشیم.

وی از حضور مسنجم و برنامه‌ریزی شده تمامی گروه‌های ذی‌نفع، به‌ویژه انجمن‌های مردمی خبر داد و گفت: تعیین مسیر درست و علمی برای جوامع محلی و تبیین نحوه استفاده و کاربری درست از تالاب از مهم‌ترین کارهای این طرح جامع مدیریتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: با توجه به عدم اجرای برنامه‌های مورد نظر محیط زیست توسط شهرداری مریوان منجر به قطع همکاری شد و به دنبال یک پیمانکار قوی در اجرای برنامه‌های مورد نظر در قسمت گردشگری تالاب در چارچوب قوانین و مقررات سازمان محیط زیست هستیم.

کد خبر 5035607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha