۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

رئیس سازمان صمت لرستان مطرح کرد؛

نظارت پایین و عدم شفافیت کرایه تاکسی

نظارت پایین و عدم شفافیت کرایه تاکسی

خرم‌آباد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به عدم نظارت و شفافیت نرخ کرایه تاکسی در شهر خرم‌آباد، تاکید کرد: نانوایی‌ها ملزم به استفاده از ترازوی دیجیتال هستند.

محمدرضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با توجه به التهابات بازار، دستگاه‌های امنیتی، اداره کل اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌ها ورود جدی در رابطه با مباحثی مانند احتکار، انحراف در فروش و… داشته اند، اظهار داشت: طی هفته گذشته ۲۰ مورد گشت مشترک را داشته ایم.

نظارت پایین و عدم شفافیت نرخ کرایه تاکسی

وی با بیان اینکه در پی این بازرسی‌ها ۱۴ کارگزار متخلف شناسایی و حدود ۵۳۵ میلیون تومان نیز برای این مراکز متخلف جریمه نقدی پیش بینی شد، عنوان کرد: برای رصد بازار و واحدها یک کمیته فنی در استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: مردم عزیز استان نیز اگر تخلفی در سطح بازار استان مشاهده می‌کنند موضوع را به سازمان صمت و دستگاه‌های امنیتی اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله ورود پیدا کنیم.

صفی خانی در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری، بیان داشت: متأسفانه افزایش قیمت‌ها داریم، اما نظارت بر خدمات و مسیرها کم است.

وی، بر ضرورت تشدید نظارت‌ها و همچنین شفافیت قیمت‌ها در این رابطه تاکید کرد.

الزام استفاده از ترازوی دیجیتال توسط نانوایی‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت نان در استان اشاره کرد و گفت: دولت سال گذشته اعلام کرد که استان‌ها با نظر استانداران و ستاد تنظیم بازار باید قیمت نان را افزایش دهند.

صفی خانی با تاکید بر اینکه این امر به دلیل این بود که قیمت نان پایین آمده بود و نانوایی‌ها سود نمی‌کردند و مجبور بودند که کیفیت نان را پایین بیاورند، تصریح کرد: در پی این موضوع هم نانوایی‌ها و هم مصرف کنندگان متضرر شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ استان کشور این امر را اعمال کردند، بیان داشت: لرستان، آخرین استان کشور بود که افزایش قیمت نان را اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار به شکلی ورود پیدا کرد که نان سالم در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: در خصوص افزایش قیمت نان، ستاد تنظیم بازار و همچنین اتحادیه، آنالیز کرده است.

صفی خانی با بیان اینکه افزایش قیمت نان بر اساس وزن «چانه»، وزن نان، قرص و کیلو باید باشد، افزود: به نانوایی‌ها اعلام شده که از این به بعد باید ترازوی دیجیتالی در واحد خود داشته باشند و اگر قرص نانی را به مردم می‌دهند باید کیلویی بدهند و اگر کسی مدعی بود باید در نانوایی قرص نان را با ترازو حساب و اعلام کنند.

کد خبر 5039621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha