برنامه های فرهنگسرای سرو در آستانه اربعین اعلام شد

برنامه های فرهنگسرای سرو در آستانه اربعین اعلام شد

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی فرهنگسرای سرو با تهیه یک نمایش رادیویی با عنوان «قاصدکی در باد» و نمایشگاه پوسترهای عاشورایی و نقاشیخط با عنوان «شور حسین» به استقبال این ایام می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت اربعین حسینی (ع) نمایش رادیویی «قاصدکی در باد» به نویسندگی خدیجه اسدی، کارگردانی مرضیه بخشی، تهیه کنندگی شهرام صدیق و با مضمون ظلم ستیزی و عدالت خواهی به صورت پادکست در فضای مجازی از سوی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود. این نمایش رادیویی که با داستانی الهام گرفته از حوادث عاشورا تولید شده، روایت یک اتفاق خانواده‬ ه‏ای طی دوران شیوع کرونا می‌باشد. خانواده‌ای که در حال تلاش برای معیشت با مشکل اخراج پسر خانواده از محل کار مواجه شده، اما اتفاقات بعدی ماجرای اخراج را گونه دیگری رقم می‌زند. گویندگان نقش‌ها در این نمایشنامه محبوبه محمدی، سارا مرادی و علی نریمان هستند و تنظیم نمایش را مهدی رجبی بر عهده دارد.

این نمایش رادیویی از شانزدهم مهرماه منتشر و در اینستاگرام فرهنگسرای سروبه نشانی@farhangsara_sarv قابل دسترسی خواهد بود.

همچنین در این فرهنگسرا به مناسبت ایام صفر و اربعین حسینی (ع)، نمایشگاهی از پوسترهای عاشورایی و نقاشی‌خط با موضوع اربعین در نگارخانه فرهنگسرای سرو با عنوان «شور حسین» به نمایش گذاشته شده است.

از جمله این آثار تصویر تابلویی از ملک محمد قزوینی از خوشنویسان و کاتبان قرن سیزدهم هجری و عصر فتحعلیشاه قاجار است. همچنین تصاویر آثاری از هنرمندان معاصر از جمله تیلا اصغر زاده دارنده مقام اول مشترک کشوری در جشنواره سراسری تصویرسازی آیات در سال ۱۳۹۵، احمد وجدان نژاد دارنده جایزه مسابقه بین‌المللی گرافیک دیزان تایوان ۲۰۱۷ جوانان و آثار نقاشیخط و پوستر جمعی از هنرمندان دیگر در این نمایشگاه نمایش داده شده است.

این نمایشگاه از روز یکشنبه سیزدهم مهرماه آغاز شده و تا بیستم مهرماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوچه ساعی دوم آماده برای بازدید شهروندان می‌باشد.

کد خبر 5041546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha