۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۸

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح «دست‌های مهربانی» برای کمک به ایتام و نیازمندان

اجرای طرح «دست‌های مهربانی» برای کمک به ایتام و نیازمندان

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح «دست‌های مهربانی» برای کمک به ایتام و نیازمندان در دهه وقف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صالحی در نشست خبری عصر امروز که در تشریح برنامه‌های دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: مراسم راهپیمایی اربعین امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شد و زیارت‌های اربعینی که در خانه‌ها خوانده شد، حاوی درس و پیام ارزشمندی برای جهانیان بود.

وی با بیان اینکه ایام پایانی ماه صفر که مصادف با شهادت امام حسن مجتبی (ع) است در تقویم به عنوان دهه وقف نامگذاری شده، افزود: هر ساله به مناسبت این دهه برنامه‌هایی در جهت معرفی ترغیب و ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دهه وقف امسال، گفت: روز پنجشنبه مصادف با اولین روز از دهه وقف به نام کارکرد رسانه در فرهنگ سازی وقف و امور خیریه نام‌گذاری شده و برنامه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ارائه گزارش عملکردی این اداره کل را خواهیم داشت.

صالحی با بیان اینکه فرهنگ وقف از قرآن نشأت گرفته، افزود: روز جمعه مصادف با دومین روز از این دهه؛ نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت نامگذاری شده که یازده کرسی تلاوت قرآن کریم در بقاع متبرکه استان کرمانشاه جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سومین روز از دهه وقف که مصادف با شهادت امام رضا (ع) است، ادامه داد: این روز به نام نقش وقف در آبادانی و عمران بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نامگذاری شده، لذا ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) در بقاع شاخص استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت.

صالحی اضافه کرد: چهارمین روز از دهه وقف به نام نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه فرهنگ نامگذاری شده و دیدار با استاندار کرمانشاه و برگزاری چند نشست تخصصی در حوزه وقف و نقش دستگاه‌ها در توسعه این فرهنگ را در برنامه داریم.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، پنجمین روز از دهه وقف به نام نقش وقت در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی نامگذاری شده و برای این روز برگزاری نشست‌های در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

صالحی گفت: ششمین روز از این دهه به نام کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید نامگذاری شده و برنامه همایش کشوری «یاوران وقف» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفتمین روز از این دهه به نام جایگاه وقف در حوزه آموزش به توسعه علم و فناوری نامگذاری شده و برای این روز نشست تخصصی با حضور فعالانه این حوزه و برنامه تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: هشتمین روز از این دهه به نام خدمات اجتماعی نهاد وقف نام گذاری شده و طرح «دست‌های مهربانی» برای کمک به ایتام و نیازمندان از محل موقوفات اجرا خواهد شد.

به گفته صالحی، روز نهم دهه وقف به نام نقش مردم در احیا و صیانت از موقوفات و روز دهم به نام نقش وقف در حوزه سلامت نامگذاری شده است.

وی از جمله دیگر برنامه دهه وقف را ادامه داشتن کمک‌های مومنانه با کمک موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی، اهدا بسته‌های معیشتی به نیازمندان، دیدار با مسئولین و نمایندگان استان، توزیع کتاب‌های مفید به ارزش یک میلیارد ریال، مراسم غبار روی بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم»، تجلیل از مدافعان سلامت، دیدار با واقفین و اعزام مبلغ بومی اعلام کرد.

صالحی از بهره‌برداری از ۱۰ نیروگاه خورشیدی در دهه وقف خبر داد و گفت: امسال ۵ هکتار از زمین موقوفاتی استان با کمک شرکت‌های دانش بنیان به باغ مدرن تبدیل شده است.

کد خبر 5048707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha