۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی:

طرح‌های فرهنگی نیمه‌تمام خراسان شمالی اعتبار دریافت می‌کنند

طرح‌های فرهنگی نیمه‌تمام خراسان شمالی اعتبار دریافت می‌کنند

بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: تمامی طرح‌های نیمه تمام استان در حوزه فرهنگی با پیشرفت فیزیکی بالا امسال مورد حمایت اعتباری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد برادران ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برای طرح‌هایی که در حاشیه شهرها و روستاها دارند از ظرفیت خیران استفاده کنند و تعداد زیادی از کودکان را زیر پوشش ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در بیشتر زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن خوب طرح‌ها باید از ظرفیت و مشارکت مردم بهره برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تأسف از افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی و اقدام به خود کشی افزود: در این زمینه نیز دانشگاه‌ها می‌توانند ما را خوب کمک کنند که در این راستا نیازمند تحقیقات مفصل هستیم تا این آسیب‌ها ریشه‌یابی شود و همچنین راهکارهایی برای برطرف شدن مشکلات نیز ارائه دهند.

اجرای طرح پیک امید در خراسان شمالی

حسن پارسی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی نیز در این نشست، طرح‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: می‌بایست خیران را در اجرا کنار خود داشته باشیم چرا که پتانسیل و ظرفیت خوبی به ویژه در ارائه برنامه‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: در طرح «پیک امید» که در حاشیه شهرها اجرا می‌شود انتظار است که تا حدود ۳ هزار کودک را زیر پوشش طرح قرار دهد که این امر باید با کمک نیکوکاران مدیریت شود.

پارسی پور بر گسترش فرهنگ کتاب خوانی در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: هرچه به حاشیه‌های شهر بیشتر بپردازید به نوعی سرمایه گذاری کرده‌ایم و بهره‌وری را نیز بالا خواهید برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی در انتها گفت: تمامی طرح‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگی با پیشرفت فیزیکی بالا امسال مورد حمایت اعتباری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5069417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha