۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

توسط رییس جمهور،

افتتاح ۱۵ طرح آموزشی و مدرسه‌سازی در استان مرکزی کلید خورد

افتتاح ۱۵ طرح آموزشی و مدرسه‌سازی در استان مرکزی کلید خورد

اراک- امروز ۱۵ طرح آموزشی و مدرسه‌سازی استان مرکزی به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنج شنبه ۱۵ طرح آموزشی و مدرسه سازی استان مرکزی از مجموع یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی کشور در آئینی با حضور رئیس جمهوری، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام حسن روحانی در این آئین اظهار کرد: دانش آموزان نباید در کلاس‌های درس دغدغه ناامنی از لحاظ حفاظت، سیستم سرمایشی و گرمایشی کلاس داشته باشند و باید با خیال راحت و آرام بتوانند به آموزش‌های معلمین توجه کنند.

رئیس جمهور عنوان کرد: افتتاح‌های امروز برای دانش آموزان دلگرم کننده خواهد بود و از افتخارات دولت است که روزانه ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس در دولت دوازدهم اختصاص یافته است.

حجت الاسلام روحانی گفت: امیدواریم با کمک خیرین و مردم و تمام کسانی که در این مسیر مهم گام برمی‌دارند، تحولات بیشتری در زمینه کمیت و کیفیت مدارس دانش آموزان را شاهد باشیم.

به گزارش مهر، طرح‌های افتتاحی استان مرکزی شامل تخریب و بازسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک، آموزشگاه سردار سلیمانی، شهدای بانک ملی، مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی اراک حاج نقوی سنجانی، تکمیل سالن ورزشی خیریه حسن پور، مدرسه سه کلاسه نوین کاشانی شهسوران، مدرسه سه کلاسه شهدای روستای ویسمه و مدرسه ۶ کلاسه خیریه روستای عقیل آباد در شهرستان اراک است.

تخریب و بازسازی مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه شریعتی، تخریب و بازسازی دبیرستان شبانه‌روزی سرای دانش و تکمیل مدرسه خیریه ۱۲ کلاسه دامن افشان در شهرستان دلیجان، تخریب و بازسازی هنرستان ۲۴ کلاسه طالقانی در شازند، کتابخانه گلستان، تخریب و بازسازی دبیرستان ۱۲ کلاسه پروین اعتصامی و توسعه مدرسه چهار کلاسه در دبستان خلیج فارس شهرستان محلات از دیگر طرح‌های افتتاحی استان مرکزی محسوب می‌شود.

این طرح‌ها شامل ۱۴۳ کلاس درس با زیربنای ۲۱ هزار و ۷۹۶ متر مربع و ۲۰ هزار و ۹۷۷ متر مربع محوطه سازی با یک‌هزار و ۶۴۴ متر مربع دیوارکشی است.

لازم به یادآوری است، برای ایجاد ۱۵ طرح مدرسه سازی و آموزشی استان مرکزی، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیران هزینه شده است.

کد خبر 5069705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha