۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

بیش از ۶ هزار دانش آموز فاقد فضای آموزشی مناسب برای تحصیل هستند

 بیش از ۶ هزار دانش آموز فاقد فضای آموزشی مناسب برای تحصیل هستند

تبریز- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۶ هزار دانش آموز فاقد فضای آموزشی مناسب برای تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف داودی در بازدید از روند کلی مدارس درحال بازسازی و اجرای طرح آجر به آجر، در جمع مسئولین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیرین مدرسه ساز سراب، در روستای ابرغان گفت: ساختمان تعدادی از مدارس شهری و روستایی، قدمت بیش از ۵۰ سال داشته و برخی از آنها در اثر زلزله سال گذشته، تخریب شده‌اند و فاقد استانداردهای لازم می‌باشند.

نماینده مردم سراب افزود: بر اساس اعلام مدیریت آموزش و پرورش سراب، تعداد ۳۶ باب مدرسه نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارند.

وی، با اشاره به کمبود فضای فیزیکی آموزشی در مدارس گفت: تا شش سال آینده، با افزایش جمعیت دانش اموزی مواجه خواهیم بود.

وی باقدردانی از همت خیرین در مشارکت در اجرای طرح آجر به آجر افزود: در سال جاری ۳۵ باب مدرسه با مشارکت ۹ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز نوسازی شده‌اند.

داودی، با اشاره به تخریب تعدادی از مدارس، در اثر زلزله ابان ماه سال گذشته، از مسئولین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خواست نسبت به بازسازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، از خیرین شهرستان، استان و کشور خواست در بازسازی مدارس تخریبی، نظام اموزشی را یاری دهند.

فرماندار سراب نیز گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم سراب، همت خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی، ۲۷ باب مدرسه در طی چهار سال گذشته در این شهرستان مقاوم سازی شده‌اند.

حسن یحیوی افزود: در سال جاری نیز ۸ باب مدرسه در مناطق شهری و روستایی در حال نوسازی است که عملیات احداث مدارس ۱۲ کلاسه ابوریحان و ۴ کلاسه روستای ناراب در حال اتمام است.

در این بازدید مقرر شد یک باب سالن ورزشی مدارس، در مساحتی حدود ۱۲۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین حاضر و اداره ورزش و جوانان در روستای ابرغان احداث شود.

همچنین خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان متعهد شدند یک باب مدرسه ۶ کلاسه در این روستا احداث کنند.

گفتنی است پیرو این بازدید برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر بازدید نماینده سراب از هنرستان ابرغان و مراحل بازسازی سرویس بهداشتی را به اشتباه خبر افتتاح این سرویس بهداشتی توسط نماینده مجلس منتشر کرده بودند.

کد خبر 5070766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha