۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر خبر داد:

۳ گروه متخلف زیست محیطی در پلدختر دستگیر شدند

۳ گروه متخلف زیست محیطی در پلدختر دستگیر شدند

پلدختر- رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از دستگیری سه گروه متخلف زیست محیطی در این شهرستان خبر داد.

علی الشتری نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پلدختر در حین گشت و کنترل‌های خود در سطح حوزه استحفاظی و ارتفاعات این شهرستان در نیمه اول آذرماه جاری موفق به دستگیری هفت نفر متخلف زیست محیطی شدند.

وی افزود: یک گروه از این‌متخلفان مبادرت به شکار غیرمجاز پرنده کبک کردند که پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در ارتفاعات میانکوه شرقی بخش معمولان پلدختر دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: گروه دیگر دارای تخلف زنده گیری پرنده سهره طلایی بودند که توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

الشتری نژاد افزود: گروهی دیگر نیز که از شکارچیان با سابقه شکار غیر مجاز بز کوهی بودند وقتی به ارتفاعات منطقه برای شکار گونه شاخص کل و بز ورود کردند با رصد و پایش منطقه یگان حفاظت محیط زیست پس از ساعت‌ها کوهپیمایی و تعقیب و گریز در حالی که به منظور شکار در کومه بودند، دستگیر شدند.

وی یادآور شد: از متخلفان ۲ قبضه اسلحه، ۱۴ عدد فشنگ، یک دستگاه دوربین شکاری و وسایل زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورت جلسه اولیه و اخذ جرایم زیست محیطی به مراجع قضائی ارجاع شد.

الشتری نژاد گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور و استان‌های همجوار و همچنین ممنوعیت شکار در استان، با متخلفین زیست محیطی به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 5089891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha