۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵

مدیر جهادکشاورزی لامرد:

طرح تغذیه مصنوعی دره «شیرینو» لامرد از سیلاب جلوگیری کرد

طرح تغذیه مصنوعی دره «شیرینو» لامرد از  سیلاب جلوگیری کرد

لامرد- مدیر جهادکشاورزی لامرد گفت: باوجود بارندگی ۳۸ میلیمتری ۱۶ آذر در لامرد، طرح کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی دره شیرینو، از وقوع سیلاب جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق فانی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از طرح و نحوه آبگیری آن گفت: بارش باران در شهرستان لامرد در ۱۶ آذر رخ داد که باوجود مدت زمان ریزش و شدت بارش، در سطح بخش مرکزی شهرستان ۳۸ میلیمتر باران بارید که منجر به جاری شدن رودخانه‌های فصلی شد.

او گفت: رودخانه فصلی دره شیرینو واقع در شرق لامرد نیز براثر نزولات جوی جاری شده و در مدت زمان کوتاهی مخزن ۲۵۰ هزار مترمکعبی طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب اجرا شده این طرح تکمیل و سرریز شد.

فانی افزود: با وجود بارش سیل آسا، خوشبختانه طرح تغذیه مصنوعی اجرا شده در دره شیرنو توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لامرد ضمن آبگیری، از تخریب اراضی کشاورزی پایین دست جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سرریز شدن آب از دهانه خروجی طرح شاهد آبگرفتگی بخشی از اراضی پایین دست بودیم که در دست بررسی کارشناسی است.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب دره شیرینو مجدداً در سال ۱۳۹۷ ترمیم و باز سازی شده بود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با توجه به آغاز فصل زراعی جدید در محصولات گندم و جو آبی و دیم و همچنین کلزا، بارش رحمت الهی در ۱۶ آذرماه نوید بخش سالی پرنعمت در کشاورزی شهرستان لامرد باشد.

کد خبر 5090184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha