۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۵۱۸ روستای کردستان از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند

۵۱۸ روستای کردستان از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ٥١٨ روستا در کردستان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان ، آزاد حکمت اظهار کرد: میزان دسترسی مشترکان به اینترنت ADSL در روستاهای استان طی ۷ سال اخیر ١٨١ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ٥١٨ روستا در کردستان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند و با حذف کابل اقماری و سیستم‌های قدیمی و جایگزینی تکنولوژی‌های جدید در سال جاری روند بهره مندی روستاهای استان از اینترنت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: از سال ۹۶ به بعد از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای کیفی و کمی دیتا در استان استفاده شده و هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در استان نیز ۱۳۰ درصد است.

حکمت با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی و ۲۰ کیلومتر فیبر شهری در استان اجرا شده است، افزود: تمام شهرک‌های صنعتی فعال (١٢ شهرک) استان مجهز به فیبرنوری بوده و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این بستر در واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز فراهم شد.


وی افزود: در حال حاضر ٥٨٦ هزار و ٤١٢ شماره تلفن ثابت منصوبه، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ١٦٨ هزار و ٥٧٢ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد.

کد خبر 5094580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha