۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

عضو شورای اسلامی شهرستان خدابنده:

مشکل آب شرب باعث کاهش جمعیت بخش گرماب شهرستان خدابنده شده است

مشکل آب شرب باعث کاهش جمعیت بخش گرماب شهرستان خدابنده شده است

زنجان-عضو شورای اسلامی شهرستان خدابنده گفت: مشکل آب شرب در بخش گرماب باعث شده، جمعیت ۳۱هزار نفری این بخش طی بیست سال گذشته با مهاجرت مردم به سایر مناطق، امروز به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه اختلاف‌های ملموسی در زمینه پروانه‌های آب کشاورزی در استان وجود دارد، گفت: این بدان معنی است که بیشتر مباحث در این زمینه به‌ویژه موضوع مصرف آب و استخراج آن از چاه‌های کشاورزی، اعدادی است که بر روی کاغذ بیان می‌شود.

وی افزود: به عینه شاهد این موضوع هستیم که بحث نصب کنتور برای همه چاه‌های کشاورزی در استان انجام نمی‌شود، به‌ویژه این موضوع در منطقه زرین‌رود بیش از همه نمود دارد.

عضو شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مقرر شده بود از سد تالوار برای شهرستان خدابنده سهم آب شرب و کشاورزی تخصیص داده شود، تصریح کرد: این موضوع زمانی بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم بخش افشار قطب تأمین گندم استان به شمار می‌رود.

محمدی ادامه داد: امروز این سوال نیز مطرح است که از پایاب سد گلابر که در شهرستان ایجرود واقع شده است، منطقه سجاسرود به چه میزان می‌تواند از این سهم در بخش شرب و کشاورزی برخوردار شود.

این عضو شورای اسلامی استان زنجان در ادامه، گریزی به وضعیت آب کشاورزی شهر نوربهار شهرستان خدابنده زد و اظهار کرد: کارهایی برای انتقال آب کشاورزی به شهر نوربهار خدابنده از سال ۷۸ آغاز شده اما بعد از گذشت این همه سال بلاتکلیف مانده است.

محمدی خاطرنشان کرد: مشکلات آب شرب در بخش گرماب باعث شده تا جمعیت ۳۱ هزار نفری این بخش در بیست سال گذشته، امروز به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کند و همه این مسائل به دلیل مدیریت نشدن موضوع اختصاص آب به مقدار کافی به این بخش است.

کد خبر 5095925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha