۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷

در پیام‌هایی توییتری؛

ترامپ: توقف شمارش آراء، برای تولید رأی‌های مورد نیازشان بود

ترامپ: توقف شمارش آراء، برای تولید رأی‌های مورد نیازشان بود

ترامپ در واکنش به اخبار رسانه‌های این کشور مبنی بر پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، اعلام کرد: توقف شمارش آراء در برخی ایالت‌ها، برای تولید رأی‌های مورد نیازشان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اخبار رسانه‌های این کشور مبنی بر پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، با انتشار پیامی توییتری به موضع‌گیری در این خصوص پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا در این باره نوشت: چرا ایالت‌های تعیین‌کننده نیمه شب شمارش آرا را متوقف کردند؟ زیرا آنها منتظر ماندند تا بفهمند برای سرقت انتخابات تقلبی چه تعداد رأی باید تولید کنند.

وی دراین باره اضافه کرد: آنها آنقدر عقب بودند که برای بهبودی به زمان زیادی نیاز داشتند!

این در حالیست که دادگاه عالی آمریکا دیروز جمعه درخواست ایالت تگزاس و ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

هر ۳ قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

گفتنی است، ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ایالت های کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

این دادخواست توسط «کن پاکستون» دادستان کل تگزاس در روز ۹ دسامبر (۱۹ آذر) تنظیم شده بود.

گفتنی است، هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده اند؛ واقعیتی که نقصان بزرگ در کشور مدعی لیبرال دموکراسی را به وضوح نشان می دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پیام توییتر ی دیگری اعلام کرد که تزریق نخستین واکسن کرونا در این کشور انجام شد.

وی در این باره نوشت: افرادی که در کاخ سفید کار می کنند، باید در ادامه این برنامه (واکسیناسیون) از واکسن استفاده کنند..... من برنامه ای برای استفاده از واکسن ندارم؛ اما در زمان مناسب به این‌کار اقدام خواهم کرد.

این در حالیست که کسب رتبه نخست در آمار ابتلا و فوتی های کرونا در آمریکا، دولت ترامپ را با چالش های زیادی چه در داخل و چه در خارج از این کشور مواجه کرده است.

کد خبر 5096011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha