۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

پژوهشگران برگزیده فارس تقدیر شدند/ در مسیر نسل سوم دانشگاه

پژوهشگران برگزیده فارس تقدیر شدند/ در مسیر نسل سوم دانشگاه

شیراز- مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس، با حضور اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز و مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح چهارشنبه با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس و رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش استان برگزار شد، مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش استان فارس از برگزاری هفته پژوهش در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امروز برای تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان این مراسم به شکل وبینار برگزار می‌شود.

آیت الله رزمجو سپس به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش فارس پرداخت و افزود: تمام رویدادهای این هفته به شکل مجازی برگزار شد.

وی از برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری استان به طور مجازی خبر داد و گفت: سند علم و فناوری استان با همکاری دانشگاه شیراز آماده شده است و در زمینه کارهای تحقیقاتی استان توانستیم صد در صد اعتبارات فناری استان را جذب کنیم.

استان فارس در کشور موفق به کسب رتبه برتر پژوهش شد

در ادامه این مراسم مدیرعامل بنیاد نخبگان فارس اظهار کرد: در راستای اهداف ما از ۵ سال گذشته موفق شدیم یک سمن در حوزه نخبه پروری کشور به شکل اولین مجمع خیرین نخبه پرور کشور راه اندازی کنیم.

حبیب شریف، افزود: در حال حاضر ۱۳۰ دانش آموز بورسیه، ۸۰ مربی از پژوهشسراهای فارس دوره‌های خلاقیت را در این مجمع طی کردند و ۱۵ جایزه به نام بزرگان علمی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده که ویژه دانش آموزان و دانشجویان نخبه است.

وی در ادامه از معرفی برگزیدگان جوایز نامبرده خبر داد و گفت: امروز مطابق سال‌های گذشته جایزه پروفسور ایزدپناه در زمینه بیماری شناسی گیاهی اهدا می‌شود.

شریف از اعطای جایزه پروفسور خوشخوی در زمینه علوم باغبانی خبر داد و گفت: بالاخره برای دومین بار جایزه پروفسور سپاس خواه در زمینه حفاظت یا پایداری منابع آب اهدا می‌شود.

سپس رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: امروز دومین روزی است که زیر ۱۰ فوتی کرونایی داشتیم که آمار به ۵۰۰ بیمار بستری در استان رسیدیم در حالی که این رقم پیشتر ۲ هزار نفر بود.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا خوب نمی‌شود مگر اینکه همه مسئولان دست به دست هم دهند، افزود: با این حال فارس به ویژه شهر شیراز از نظر رعایت پروتکل‌ها به عنوان نقاط برتر کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه فعالیت پژوهشی ۱۸ دانشکده دارد که ۶۷ مرکز تحقیقاتی را اداره می‌کند.

لطفی با بیان اینکه ۸ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند افزود: در کمیت علم و تعداد مقالات کسب رتبه سوم کشور از نظر ۱۰ درصد کشور قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در حوزه فناوری هم ۲۷۴ محصول فناورانه را تجاری سازی و در کووید ۳۳۰ طرح را داوری و چاپ کردیم.

وی از برگزاری ۸ وبینار کشوری و ۲۸ وبینار بین المللی در زمینه کویید ۱۹ خبر داد و افزود: در زمینه تولید کیت‌های پی سی آر و ماسک‌های نانو فعالیت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه دارد.

در ادامه رئیس دانشگاه شیراز ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تمجید از همه دست اندرکاران حوزه‌های پژوهش و فناوری، گفت: برتر شدن در سال پنجم در کشور را تبریک می گویم.

حمید نادگران افزود: در سالی که داشتیم که دکتر علیشاهی در حوزه علوم فضایی و ۵ نفر اساتید در حوزه طرح‌های فناوری برتر کشور انتخاب شدند.

وی از اجرای ۵ مگاپروژه نفتی و در حوزه گازی در راستای اهداف فناورانه و پژوهشی خبر داد دانشگاه شیراز که تنها دانشگاه کشور در این زمینه است.

رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرد: ۵۸ مورد پسا دکتری در حوزه بین المللی و ۵۸ پسا دکتری در استان داریم.

وی با این حال افزود: در حوزه‌های مجاور هم ۱۵ دانشمند برجسته در سال گذشته در حوزه سرآمدان علم از دانشگاه شیراز بودند.

نادگران ادامه داد: در حوزه پژوهشی نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز سیاست درهم تنیدگی دانشگاه و صنعت را پیش می‌برد بنابر این حضور صنعتگران در دانشگاه و دانشگاهیان در صنعت ضروری دانستیم و بدین خاطر امتیازهای ویژه ای برای این حوزه علیرغم کمبودهای اعتباری در نظر گرفتیم.

وی همچنین اعلام کرد: دانشگاه بزرگ شیراز در شروع مسیر ورود به دانشگاه نسل سوم است و در حال آمدن به مسیری است که به حل مسائل و مشکلات جامعه بپردازد.

کد خبر 5102923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha