۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان:

۲۰.۱۲ درصد دانش آموزان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند

۲۰.۱۲ درصد دانش آموزان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند

بندرعباس - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از ۳۶۰هزار و ۸۰۰دانش آموز استان مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند که ۲۰.۱۲درصد آنها چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باقری ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی طرح کوچ گفت: بیش از ۳۶۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان هرمزگان مورد غربالگری طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی) قرار گرفتند.

وی افزود: در این طرح بیش از ۱۷۸ هزار دانش آموز دختر و بیش از ۱۸۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پسر مورد غربالگری قد، وزن و توده بدنی قرار گرفتند.

باقری ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات و آمار بدست آمده، ۲۰.۱۲ درصد از دانش آموزان استان هرمزگان دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مرحله اول طرح کوچ که از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری بود، غربالگری قد و وزن دانش آموزان صورت گرفت و در مرحله دوم که تا اسفندماه ۹۹ ادامه دارد، مداخله به صورت مشاوره، آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان برای کاهش وزن و یا جبران وزن در دانش آموزانی که دچار کمبود وزن هستند انجام می شود.

باقری تصریح کرد: در مرحله مداخله طرح کوچ، همکاری خانواده ها و دانش آموزان و همچنین همراهی ارگانها و دستگاه های همکار آموزش و پرورش در طرح کوچ از جمله امور اجتماعی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، صدا و سیما، شهرداری، مخابرات، دانشگاه هرمزگان و غیره بسیار مهم و حیاتی است.

کد خبر 5103216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha