وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی:

ارتش لیبی به نیروهای «خلیفه حفتر» اجازه تهاجم مجدد را نمی دهد

ارتش لیبی به نیروهای «خلیفه حفتر» اجازه تهاجم مجدد را نمی دهد

وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس اعلام کرد که نیروهای وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» دیگر فرصت غارت و ویرانی کشور را نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «صلاح الدین نمروش» وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس روز جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاحرار اعلام کرد که این دولت به نیروهای وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» اجازه نخواهد داد در کشور دست به غارت و ویرانی بزنند؛ کاری که در عملیات تهاجمی خود در چهارم آوریل ۲۰۱۹ انجام دادند.

نمروش در ادامه افزود که دولت وفاق ملی لیبی به چارچوب آتش بس احترام می‌گذارد، اما نیروهای خلیفه حفتر بارها آن را نقض کرده‌اند.

پیش از اظهارات وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی، ژنرال خلیفه حفتر تهدید کرده بود که در صورت ادامه حمایت نظامیان ترکیه از نیروهای دولتی مستقر در طرابلس، به نیروهای ترکیه در لیبی حمله خواهد کرد.

اما نمروش در واکنش به این تهدیدها و با اشاره به عملیات تهاجمی نیروهای تحت فرمان حفتر برای اشغال طرابلس در چهارم آوریل ۲۰۱۹ به صراحت اعلام کرد که به آنها اجازه تکرار گذشته را نخواهند داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای نظامی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی منتظر دریافت دستوراتی از سوی نخست وزیر «فائز السراج» برای واکنش به نقض آتش بس از سوی نیروهای خلیفه حفتر هستند.

وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی همچنین گفت که از راه حل سیاسی حمایت می‌کنند و حتی یک اینچ از خاک لیبی را رها نخواهند کرد.

کد خبر 5104541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha