۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱

در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر عنوان شد؛

۳۰ درصد دانش‌آموزان اهری محروم از تحصیل در بستر برنامه شاد

 ۳۰ درصد دانش‌آموزان اهری محروم از تحصیل در بستر برنامه شاد

اهر- مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: ۳۰ درصد دانش‌آموزان اهری محروم از تحصیل در بستر برنامه شاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به این‌که اوقاف حق دارد تا اجاره‌بهای موقوفات تحت مدیریت آموزش و پرورش را مطالبه کند گفت: حل مشکلات بین ادارات اوقاف و آموزش و پرورش اهر در رابطه با پرداخت اجاره‌بها به مدارس موقوفه نیاز به ورود مجلس شورای اسلامی دارد.

امام جمعه اهر خواستار تعیین تکلیف موقوفات تحت اختیار ادارات دولتی شد و افزود: این‌که آموزش و پرورش اهر توان پرداخت اجاره‌بهای مدارس اوقافی را ندارند یک حقیقت است اما این موضوع از طریق ادارات‌کل استانی و مرکز قابل حل است.

وی از کلنگ‌زنی ۲ باب مدرسه هم‌زمان با دهه فجر در شهر اهر خبر داد، اضافه کرد: افزایش فضای آموزشی و مرمت مدارس فرسوده و کلنگی باید جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد تا بتوانیم محرومیت فضای آموزشی را برطرف کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه بسیاری از معلمان در دوران کرونا واقعاً به صورت جهادی و ایثارگرانه عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: حفظ ارتباط تنگاتنگ با خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار جهت احیای فعالیت‌های مجمع خیرین مورد نیاز است.

گلایه از تحصیل دانش‌آموزان در مدرسه‌ای فاقد برق در اهر

ناصر پورفتحی مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از فعال‌سازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در این شهرستان خبر داد، گفت: با مساعدت مشاور وزیر آموزش و پرورش؛ لوازم خانگی و وسایل مورد نیاز یکی از خانواده دانش‌آموزان نیازمند تأمین و تحویل شد.

وی آموزش و پرورش اهر ۱۵ مدرسه موقوفه دارد که سالانه ۹۱ میلیون تومان به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر اجاره‌بهاء پرداخت می‌کند که پرداخت این اجاره‌بهاء برای آموزش و پرورش اهر حقیقتاً مقدور نیست.

مدیر آموزش و پرورش اهر با گلایه از نبود برق و برخی زیرساخت‌ها در برخی مدارس شهری و روستایی گفت: متأسفانه سال ۸۵ در اهر مدرسه‌ای ساخته‌اند که با گذشت ۱۴ سال هنوز فاقد برق است.

پورفتحی از تأمین و تحویل ۳۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند توسط خیرین خبر داد، افزود: خیرین اهری با تأمین ۳۰ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزانی که در شرایط کرونایی از تحصیل مجازی بازمانده بودند از تحصیل در فضای مجازی بهره‌مند شدند و از طرفی همچنان ۳۰ درصد دانش آموزان شهرستان اهر از امکانات آموزش مجازی اعم از گوشی و تبلت محروم هستند.

وی با انتقاد از کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌ای از جمله شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، جاده ورزقان (میدان یارپرور) و نیروگاه نسبت به جمعیت از نظر فضای آموزشی کمبودهای ملموسی داریم و از طرفی جهت تک شیفتی شدن مدارس شهری اهر نیاز به احداث چندین مدرسه ۱۲ کلاسه هستیم.

گفتنی است در پایان جلسه از محمدرضا بهمرام رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معلمان نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش اهر که بازنشسته شده بود تجلیل شد.

کد خبر 5105351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha