۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵

امام جمعه ارومیه:

روحانیان آذربایجان غربی در زمینه ارتقای سوادآموزی فعالیت کنند

روحانیان آذربایجان غربی در زمینه ارتقای سوادآموزی فعالیت کنند

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر فعالیت مستمر روحانیان و علما برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر شنبه دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان سوادآموزی استان به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: علما و روحانیان در سراسر استان می‌توانند در موضوع بستر سازی برای پیشگیری از بازماندگی از تحصیل و ترغیب افراد به سمت سواد آموزی در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق محروم و دور افتاده استان می‌توانند در این حوزه با آموزش و پرورش همکاری کنند، افزود: معجزه پیامبر اسلام از نوع کتاب و علم است، جرم و جنایت و عدم تحقق عدالت در جوامع ناشی از جهل و بی سوادی است.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه فعالیت‌های نهضت سواد آموزی باید با روحیه و مدیریت جهادی پیگیری شود و این تلاش‌ها باید تا ریشه کنی بی سوادی ادامه یابد، عنوان کرد: مسئله علم و سواد آموزی در دین مبین اسلام و قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد.

معاون سواد آموزی آذربایجان غربی نیز در خصوص جایگاه استان در شناسایی و جذب بی سواد در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: با عملکرد خوب استان در پوشش بی سوادی توانستیم رتبه دوم کشوری را درمیزان جذب حجم ابلاغی سال ۹۸ کسب نموده و با رشد ۲.۱ درصدی نرخ باسوادی طی سه سال اخیر، در مجموع شاخص‌های ۲۰ گانه سواد اموزی نیز با نمره خوب بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

علی اکبر صمیمی با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۹۸، با اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر نرخ باسوادی استان به ۹۲.۸ درصد رسیده است، اضافه کرد: در سالجاری نیز پوشش ۲۸۴۰۰ نفر به عنوان سهمیه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش جهت جذب دوره‌های سواد آموزی در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیداواری کرد تا سال ۱۴۰۴ با همکاری استانداری و سایر نهادهای مرتبط بتوانیم با به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال ریشه بی سوادی در استان خشکانده شود.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان از محمد مجرد پیشکسوت نهضت سوادآموزی استان تجلیل کرد.

آذربایجان‌غربی دارای سه‌هزار آبادی است، شرایط اقلیمی استان و صعب العبور بودن مسیر بسیاری از روستاها، درآمد اندک و مشکلات اقتصادی و فرهنگ حاکم در خانواده‌های روستایی موجب شده تا تمایل به تحصیل به ویژه در میان دختران و بانوان در استان کاهش یابد و ساکنان این مناطق تمایل کمتری به سوادآموزی داشته باشند.

کد خبر 5105387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha