۱۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برگزاری ۱۶برنامه برای سالروز شهادت سردارسلیمانی در آذربایجان غربی

برگزاری ۱۶برنامه برای سالروز شهادت سردارسلیمانی در آذربایجان غربی

ارومیه – رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از برگزاری ۱۶عنوان برنامه فرهنگی و هنری بزرگداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی همزمان با دهه بصیرت در استان خبر داد.

احد هشومند قره باغ در خصوص جزئیات این برنامه‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و پایداری به نسل کنونی جامعه افزود: همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی حوزه هنری استان بیش از ۱۶ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی تولید و رونمایی از پوستر سردار سلیمانی، انتشار مجموعه استوری موشن از وصیت نامه سردار سلیمانی، انتشار مجموعه استوری موشن ها و تصویر سازی با عنوان «کار برای خدا»، تولید مجموعه تصویرسازی منطقه‌ای «بیرق رشادت» با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، تولید مجموعه تایپوگرافی «خدایا مرا پاکیزه بپذیر»، برگزاری عصر خاطره مجازی «طریق سربداری» بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه پوستر محیطی و مجازی «مرد میدان»، انتشار مجموعه شعرخوانی «جاودانه»، انتشار مجموعه شعرخوانی «طریق سربداری»، تولید و انتشار مستند «مصاحبه با همرزم سردار»، انتشار مجموعه کلیپ با موضوع سردار سلیمانی، برگزاری اختتامیه سوگواری تئاتر «راویان و خورشید»، تولید و انتشار سرود و کلیپ «سلام سردار»، فراخوان پویش مردمی «یادگار ماندگار» در کنار گردهمایی شاعران مقاومت با عنوان «شکوه بصیرت» از دیگر برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی است که در گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی طی دهه بصیرت برگزار می‌شود.

هوشمند قره باغ با تاکید بر پاسداشت راه و روش زندگی شهدا عنوان کرد: امروز جایگاه رفیع سردار قاسم سلیمانی در میان مردم و همه ملت‌های آزاده جهان بر کسی پوشیده نیست و ما به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی فرهنگی، و هنرمندان در این عرصه وظیفه دارند تا با تولیدات فاخر خود نام و خاطره بزرگانی همچون سردار قاسم سلیمانی را برای همیشه در اذهان عمومی زنده نگاه دارند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از رونمایی تابلوی تصویرسازی «عروج» در حوزه هنری استان خبر داد و افزود: تعداد چهار عنوان اثر در حوزه تصویر سازی با تلاش هنرمندان استان‌های فوق و نقش تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد.

وی یادآور شد: «عروج» اثر هنری در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر در قالب دیجیتال است که توسط «توحید توانای رشید» از هنرمندان شهرستان ارومیه و به سفارش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی طی ۱۰ روز در کارگاه هم آفرینی «بیرق رشادت» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی تولید گردید.

هوشمند قره باغ اضافه کرد: «بیرق رشادت» نخستین کارگاه هم آفرینی مجازی منطقه‌ای هنرهای تجسمی در بخش تصویر سازی بود که به همت حوزه هنری استان اردبیل و با همکاری حوزه‌های هنری استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی همچنین از برگزاری نمایشگاه پوستر و آثار تصویرسازی با عنوان مرد میدان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که تا ۲۰ دی ادامه دارد طی داده ۱۶ اثر هنری از هنرمندان کشور با موضوع سردار شهید قاسم سلیمانی، اخلاق و شجاعت‌های این سردار سرافراز در مورد دید عموم قرار گرفته است.

وی گفت: نمایش ۱۰ عنوان اثر در رشته تصویر سازی از هنرمندان استان کرمان با موضوع اخلاق و صفات سردار سلیمانی و ارائه خاطرات دوستان و همرزمان وی در قالب هنر تصویرسازی از بخش‌های مهم این نمایشگاه در گالری پله حوزه هنری آذربایجان غربی است.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران ۱۳ دی ماه سال ۱۳۸۹ شمسی در عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل گردید و نامش همانند بسیاری از همرزمان شهیدش در صفحه‌های تاریخ ایران زمین برای همیشه جاودان ماند.

کد خبر 5110446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha