۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

هوای آبیک در شرایط سالم قرار دارد

هوای آبیک در شرایط سالم قرار دارد

قزوین - مدیرکل محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه هوای آبیک در شرایط سالم قرار دارد، گفت: سوخت فسیلی، فعالیت‌های معادن و ایجاد ذرات معلق در هوا مهمترین علل آلودگی هوای استان محسوب می شوند.

حسن عباس نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص سطح آلودگی هوای استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای سرد زمستان قرار داریم و در فصل زمستان با پدیده وارونگی دما رو به رو هستیم سطح آلودگی هوا در شهر قزوین ۹۵ و در شهرستان آبیک نشانگرهای ما عدد ۱۰۰ را نشان می‌دهند که هر دو رقم نشانگر هوای سالم هستند، در سایر شهرستان‌های استان نیز شاهد هوای سالم می‌باشیم.

وی ابراز کرد: در حال حاضر سوخت فسیلی، فعالیت‌های معادن و ایجاد زرات معلق در هوا به واسطه این فعالیت مهمترین علل آلودگی هوا در استان قزوین هستند که با دستور استاندار گشت‌های شبانه در اداره محیط زیست استان راه اندازی شدند تا بر این فعالیت نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده ایجاد آلودگی بیش از حد و یا آسیب‌های دیگر به محیط زیست از ادامه روند فعالیت جلوگیری می‌شود.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان قزوین بیان کرد: مأموران ما موظفند هر ماه دستگاه‌های نشانگر میزان آلاینده موجود در هوا را سرویس کنند.

توان قانونی اداره محیط زیست در زمان اضطرار

عباس نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قانون توان و قدرت اجرایی برای سازمان محیط زیست به هنگام ضرورت برای جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای آلاینده تعبیه کرده است، گفت: اگر در شرایط اضطراری قرار داشته باشیم و آلایندگی در سطحی باشد که گروه‌های خاص شهروندان در تهدید قرار داشته باشند یک جلسه اضطراری با ریاست استاندار و دبیری سازمان محیط زیست برگزار می‌گردد و اگر در این جلسه مسئولین تعطیل کردن واحدهای آلاینده را به عنوان راهکار قطعی ارائه دهند با دستور دادستان محترم امکان جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده وجود دارد.

وی مطرح کرد: سوخت‌های فسیلی به خصوص مصرف مازوت در برخی از واحدهای تولیدی و نیز عدم تخصیص آب برای تالاب الله آباد امروز مهمترین نگرانی‌های سازمان در خصوص آلایندگی هوا می‌باشند، تالاب اله آباد طی یک سال ۱۱۲۰ تن گرد و خاک ایجاد کرده است و این موضوع یک آسیب جدی برای استان قزوین محسوب می‌شود.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که کشور و استان قزوین با آن رو به رو است مصرف آب چندین برابر بیشتر از ذخیره‌های آب در سفره‌های زیر زمینی است و در ادامه آن ما در استان قزوین با پدیده فرونشست زمین روبه‌رو هستیم.

کد خبر 5112940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha