۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶

رئیس سلامت سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

غربالگری ۶۵ میلیون ایرانی با اجرای طرح شهید سلیمانی

 غربالگری ۶۵ میلیون ایرانی با اجرای طرح شهید سلیمانی

ساری- رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین گفت: با کمک نیروهای بسیجی و سپاه و در قالب طرح شهید سلیمانی ۶۵ میلیون ایرانی معادل ۸۰ درصد جمعیت کشور از نظر کرونا غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم چشمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه رصد اجرای طرح شهید سلیمانی، درباره ابعاد مختلف طرح شهید سلیمانی با بیان اینکه به عنوان کمیته ارزیابی و پایش قرارگاه شهید سلیمانی به استان‌های مختلف را ارزیابی می‌کنیم، افزود: در حال حاضر چهار شهر استان مازندران در وضعیت قرمز هستند و امروز آمدیم از نزدیک مسئله را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی طرح مشترک بین بسیج و وزارت بهداشت است، اظهار داشت: چهار کمیته شناسایی و پایش و بیماریابی فعال، کمیته مراقبتی شامل تیم‌های پزشکی، پرستاران و بهیاران، کمیته حمایتی و کمیته نظارتی فعالیت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه تاکنون در کشور ۶۵ میلیون نفر در کشور شناسایی و غربالگری شدند، گفت: این میزان ۸۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود که با مشارکت ۲۴۰ هزار بسیجی این طرح اجرا شده است.

چشمی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی، مفیدترین طرحی است که در شناسایی بیماران تأثیر بسزایی دارد و با اجرایی چنین طرح و محدودیت‌های تردد سبب شده ۷۰ درصد در مرگ و میر و ۶۰ درصد در بستری بیماران کرونایی کاهش را شاهد باشیم.

رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج و سپاه در حوزه نظارتی، حمایتی و پایش نقش آفرینی می‌کنند و درصد بالایی از کارها توسط بسیج و سپاه در حال انجام است.

کد خبر 5116095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha