۱۷ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۳۰

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

مستند «عزیز قلی» در جشنواره رسام جایزه دوم بخش مستند را کسب کرد

مستند «عزیز قلی» در جشنواره رسام جایزه دوم بخش مستند را کسب کرد

یاسوج- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم مستند «عزیز قلی» از تولیدات این مرکز در دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام جایزه دوم بخش مستند را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این مستند به کارگردانی سید جواد هادی اصل، روایت رشادت‌های عزیز قلی کافیانی رزمنده شجاع دوران دفاع مقدس از منطقه زیلایی استان کهگیلویه بویراحمد بوده که در همه ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشته و حماسه‌های بی نظیری طی این سال‌ها از خود به یادگار گذاشته است.

اسلامی تصریح کرد: این رزمنده دلاور در ۱۴ عملیات به عنوان نیروی خط شکن و تک تیرانداز حضور بی بدیلی داشته و به جهت شجاعت و جسارت بالا در نبرد ۲ بار مدال شجاعت از دست فرماندهان جنگ از جمله فرمانده وقت سپاه سر لشکر محسن رضایی دریافت کرد.

رئیس حوزه هنری استان گفت: مستند عزیزقلی با حمایت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت سپاه فتح استان، توسط سید جواد هادی اصل کارگردان جوان و توانمند هم استانی با هدف ثبت و ضبط گوشه‌ای از رشادت‌های این رزمنده دوران دفاع مقدس به مدت ۳۵ دقیقه تولید شده است.

وی یادآور شد: آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (چهارشنبه ۱۷ دی) با حضور سردار محمد قاسم ناظر معاون هماهنگی و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد دفاع مقدس و استاندار خوزستان به میزبانی شهرستان آبادان به صورت زنده و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

اسلامی افزود: در این دوره از جشنواره، دو هزار و ۸۰۸ اثر از ۱۰۸ کشور و پنج قاره جهان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شده بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و ۲۰۸ اثر از کشورهای خارجی و ۶۰۰ اثر داخلی بوده است که در پایان آثار کشورهای استرالیا، هند و ایتالیا به همراه ۱۸ استان حائز رتبه شدند.

وی افزود: فیلم مستند عزیز قلی پیش از این به جشنواره سینما حقیقت راه یافته بود و در این جشنواره اکران شد.

کد خبر 5116164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha