معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی:

منع واردات واکسن از غرب یادآور قضیه تاریخی تحریم تنباکو است

منع واردات واکسن از غرب یادآور قضیه تاریخی تحریم تنباکو است

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب درباره منع واردات واکسن از غرب، یادآور قضیه تاریخی تحریم تنباکو است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به منع واردات واکسن از غرب از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرمایش آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای در خصوص منع واردات واکسن آمریکایی-انگلیسی همانند قضیه تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی بود.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی گفت: دستور قاطع مقام معظم رهبری در جلوگیری از ورود واکسن‌های مشکوک آمریکایی و انگلیسی همان نتیجه‌ای را در مقابله با استکبار و دل‌بستگان به استکبار خواهد داشت که قضیه تاریخی تحریم تنباکو داشت.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: همان‌گونه که حرکت میرزای شیرازی دارای ابعاد گوناگون و پربرکتی در بیداری امت اسلام داشت، فرمایش رهبر فرزانه و حکیم انقلاب نیز داری ابعاد مختلف تاریخی و تمدنی است و آیندگان آن‌ها به‌عنوان سند پیشرفت انقلاب اسلامی خواهند ستود.

وی افزود: اولین و واضح‌ترین وجه مشترک، نگاه مشفقانه و نگرانی رهبر یک جامعه در خصوص سلامت آحاد ملت جامعه اسلامی است.

حریزاوی گفت: سلامتی مردم قابل ریسک نیست و فقه‌الصحه یکی از دغدغه‌های علمای دین در اعصار مختلف بوده است. چگونه می‌توان به آمریکایی که سردار عزیز ما را وحشیانه ترور و به آن افتخار می‌کند اعتماد کرد؟ همان‌گونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب گفتند اگر آمریکایی‌ها توان و قدرت تولید ماسک را داشتند، این وضعیت شیوع و مهار بیماری کرونا در آمریکا نبود.

وی با اشاره به دشمنی مکرر آمریکا و انگلیس با ملت ایران و تحریم‌های ظالمانه حتی در مسائل دارویی و پزشکی تصریح کرد: قطعاً ما به دانشمندان خودمان باور و اعتماد بیشتری داریم و الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی در آینده نزدیک این امید را به واقعیت بدل خواهد ساخت و این حقیقت مبین را چشمان غرب‌زده و جریان نفوذ نخواهد دید و نخواهد شناساند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: یکی دیگر از وجوه این ممنوعیت، اعتماد و باور واقعی به دانشمندان داخلی و حمایت از تولیدات ملی در سال جهش تولید است.

حجت‌الاسلام حریزاوی تصریح کرد: هرچند طبق دستور رهبر معظم انقلاب واردات واکسن از جای مطمئن هیچ اشکالی ندارد، اما حمایت واقعی از تولید داخل نیازمند خودباوری است.

وی یکی دیگر از وجوه مشترک این فتوا و فتوای میرزای شیرازی را مبارزه با غرب‌زدگان و آمریکا پرستان برشمرد و افزود: دستور ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی، ماهیت جریان‌های فکری منحرف داخلی را بار دیگر برملا کرد.

حجت‌الاسلام حریزاوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این موقف استکبار جهانی در تجربه جنگ نرم ناموفق و ناکام بود و تلاش خود را برای موفقیت در جنگ اقتصادی گمارد، و این بار با تهدید سلامت مردم می‌خواست اقتصاد و معیشت مردم را گروگان بگیرد که این تدبیر و سخن حکیمانه رهبر انقلاب پرده از چهره حقوق بشر غربی گشود.

حریزاوی در پایان تأکید کرد: نخبگان و افراد متخصص با تبیین و روشنگری و تبیین وظیفه ادامه این حرکت که درواقع ادامه راه میرزای شیرازی‌ها و علمای سلف است را بر عهده‌دارند.

کد خبر 5121782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha