۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

در صورت بی توجهی به مدیریت مصرف گاز؛

اعمال مدیریت اضطراری مصرف برق در خراسان رضوی/ مردم صرفه‌جویی کنند

اعمال مدیریت اضطراری مصرف برق در خراسان رضوی/ مردم صرفه‌جویی کنند

مشهد - بی توجهی به مدیریت مصرف گاز منجر به اعمال مدیریت اضطراری مصرف برق در خراسان رضوی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با در پیش داشتن کاهش شدید دما در استان از شهروندان و مشترکان خانگی درخواست می‌شود حداقل طی ۱۰ روز آینده در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.

محسن ذبیحی افزود: اواخر این هفته بیش از ۱۰ درجه در استان کاهش دما خواهیم داشت که این تغییرات منجر به افزایش مصرف مشترکان گاز خواهد شد.

وی گفت: سوخت اصلی نیروگاههای برق، گاز است که به دلیل برودت هوا و بالا رفتن مصرف خانگی و تجاری با افت فشار گاز همراه هستیم از طرفی اولویت تأمین گاز به مصرف خانگی داده شد و نیروگاه‌ها سوخت خود را به سوخت مایع تغییر دادند.

ذبیحی افزود: برای تأمین سوخت مایع نیروگاه‌ها، هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی انجام شد اما با توجه به اینکه سوخت مایع باید توسط تانکرها و بیشتر از مسیرهای جنوب کشور تأمین و به استان منتقل شود طبیعی است که محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

وی گفت: مجموع اتفاقاتی که هفته گذشته منجر به خاموشی‌ها شد تنها مربوط به افزایش ۱.۵ درصدی مصرف برق بود حال آن که مردم با کمی دقت می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهند.

کد خبر 5125897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha