۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳

معاون کتابخانه های عمومی فارس خبر داد؛

برگزاری ۱۱۷۲ برنامه آموزشی و ترویجی مجازی در دی ماه

برگزاری ۱۱۷۲ برنامه آموزشی و ترویجی مجازی در دی ماه

شیراز- معاون امور کتابخانه ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه های عمومی فارس از برگزاری ۱۱۷۲ برنامه آموزشی و ترویجی کتابخانه های عمومی فارس در دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ظهرابی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این نشست‌ها برای ارتقای سطح آگاهی و آموزش به اعضای کتابخانه ها ی عمومی برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه کتابخانه های عمومی در فضای مجازی خوش درخشیدند، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی فارس در دیماه با برگزاری ۱۱۷۲ برنامه فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی، نشان دادند که کتابخانه و کتابداری تعطیل نیست و تعطیلی فیزیکی کتابخانه ها مانع فعالیت و تأثیرگذاری آن‌ها نمی‌شود.

ظهرابی اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل ۳۴۱ کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی، ادبی، مشاوره، سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی، سواد دیجیتال و … و نشست‌های کتاب محور همچون کتابخوان، معرفی کتاب، نقد کتاب…، می‌شود که در سطح ملی، استانی، شهرستانی و کتابخانه ای برگزار شده است.

وی با تصریح اینکه برگزاری این نوع برنامه‌ها در فضای مجازی بهترین راه برای حفظ ارتباط با مخاطبان بود، گفت: با شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت کتابداران خدمات کتابخانه های عمومی بیشتر به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه ریزی شده به طوری که فعالیت‌های ترویجی کتابخانه ها در نشست‌های مجازی و بحث ثبت‌نام و امانت کتاب نیز در طرح‌های غیرحضوری همچون «الو کتاب» پیگیری شده است.

ظهرابی به استقبال مخاطبان کتابخانه ها از برنامه‌های مجازی اشاره و عنوان کرد: از همان شروع همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌ها، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی دنبال شد و با توجه به استقبال بی‌نظیری که از این برنامه‌ها صورت گرفت این برنامه‌ها همچنان در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

معاون امور کتابخانه ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: کتابخانه های عمومی در رویکرد جدید خود در حال تبدیل شدن به فرهنگسراهای اجتماعی است و از کارکرد سنتی خود فاصله گرفته است. تأکید بر توسعه بخش فرهنگی و نیازهای آموزشی مخاطبان از اولویت‌های کتابخانه های عمومی است.

ظهرابی یادآوری کرد: ۲۴۲ کتابخانه عمومی در فارس فعال است و این استان بیشترین تعداد کتابخانه نهادی در کشور را دارد.

کد خبر 5132950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha