۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷

فرماندار ویژه تنکابن خبر داد

صرف ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در تنکابن

صرف ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در تنکابن

تنکابن- فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به پروژه دهه فجر گفت: ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه های مختلف عمرانی و اقتصادی در شهرستان هزینه صرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسینی بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه مبارک فجر از به بهره برداری رسیدن ۲۷۴ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های متخلف عمرانی، اقتصادی، گردشگری و غیره خبر داد.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از برف سال ۹۲ و ۹۵ و سیل سال ۹۷ در این شهرستان اظهار داشت: خسارت‌های چند صد میلیاردی این حوادث، آسیب بسیار جدی را در تمامی بخش‌های زیر بنایی به شهرستان وارد کرد.

وی با اشاره به سهم بسیار اندک شهرستان از محل اعتبارات تملک و دارایی افزود: سهم شهرستان از این منبع، حدود ۲۵ میلیارد تومان است که تنها ۶۰ درصد آن اختصاص می‌یابد اما با این وجود، با پیگیری‌هایی که مجموعه مدیران شهرستان و استان انجام دادند توانستیم بخشی از آسیب‌های زیر بنایی را جبران و. بازسازی کنیم.

حسینی جو با اشاره به پروژه‌های حوادثی تصریح کرد: در ساعات آغازین سیل ۹۷، خدمات رفاهی مانند راه دسترسی، برق، آب و گاز مناطق سیل زده وصل شد و این کار بسیار سنگینی است که با اقدامات جهادی مدیران این شهرستان محقق شد.

نماینده عالی دولت در تنکابن ادامه داد: بازسازی و ساخت پل‌های استراتژیکی شهرستان مانند پل غریب، توکله و صادق آباد و گلیج پل از جمله خدمات زیر بنایی است که با اعتبار میلیاردی پس از سیل ۹۷ انجام شد و مهمترین آن پل توکله است که در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه پس از ریزش پل معلم کوه، ایمن سازی و مهندسی رودخانه‌ها و پل‌ها در دستور کار شهرستان قرار گرفت، خاطر نشان کرد: ایمن سازی رودخانه‌ها به صورت پایدار یکی دیگر از اقدامات ماندگاری است که پس از سیل ۹۷ در این شهرستان انجام شد و تا امروز حدود ۴۷ کیلومتر از رودخانه‌های مهم شهرستان دیواره سازی شده و بیش از ۵۰ درصد آن نیز بتن تزریق شده است.

فرماندار ویژه تنکابن با بیان اینکه ۳۵ سر دهنه آب کشاورزی در تنکابن وجود دارد، گفت: سد انحرافی کشکوه یکی از مهمترین این سر دهنه هاست که در ردیف پروژه‌های دولتی بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله مهمترین اقدامات دولت در تنکابن محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام تنکابن تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد و این مهم مایه خرسندی ماست.

کد خبر 5135573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha