۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳

‌نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

قرارگاه های محله محور مساجد را کانون همه فعالیت ها قرار دهند

قرارگاه های محله محور مساجد را کانون همه فعالیت ها قرار دهند

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تقدیر از تشکیل قرارگاه های محله محور در استان گفت: باید در این قرارگاه ها مساجد به عنوان محور همه فعالیت ها نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد سنندج اظهار کرد: مساجد از دیرباز تاکنون نقشی محوری در جامعه اسلامی ایفا کرده اند و در یک محله اسلامی باید مساجد محور و کانون همه فعالیت‌ها باشند.

وی افزود: جامعه نگری و امن نگری یک مسئله اساسی در آموزه‌های اسلامی است و برای تحقق این مهم باید دارای محلات اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: در یک محله اسلامی سه مسئله باید همواره رعایت شود که در مسئله اول این است که محلات چه چیزهایی را در خود ایجاد می‌کند و باید مسجد محور باشند و مساجد کانون محله باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسئله دوم این است که باید مساجد خدمات دهنده باشند و پویایی تبلیغاتی و ظاهری تمیز داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آمار طلاق به این دلیل بالاست چون آمار مشاوره پایین است لذا مساجد می‌توانند در این امر ورود کنند.

وی افزود: مساجد باید الهام دهنده سبک زندگی اسلامی باشند و اشخاص در محله اسلامی هم باید مؤمن، خردمند، اندیشمند، اهل تفکر، مجاهد، اهل عمل، با انصاف، منظم و متخلق به اخلاق اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم یک محله اسلامی است که عدالت محوری، وحدت و همدلی، ولایت مداری، حاکمیت اخلاق، برپا داشتن نماز، رعایت معیشت و اقتصاد، اقامه حدود الهی و وظیفه شناسی در آن نمود داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه محله‌های ما اسلامی باشند و شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی در آنها نمودی عینی داشته باشد.

کد خبر 5137285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha