۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

آغاز ناپایداری های جوی و بارش برف از روز شنبه در استان اردبیل

آغاز ناپایداری های جوی و بارش برف از روز شنبه در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از آغاز ناپایداری های جوی از روز شنبه خبر داد و گفت: در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد کاهش نسبی دما و بارش متناوب برف و باران خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر این اساس آسمان استان تا روزهای پایانی هفته غالباً صاف تا قسمتی ابری در نواحی مرکزی و جنوبی استان همراه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی از پایداری جو در مناطق مختلف استان تا بعد از ظهر روز جمعه خبر داد و افزود: از بعد از ظهر روز جمعه با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو ضمن افزایش ابرناکی، در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد بارش خفیف باران و برف خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه روز شنبه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش متناوب برف و باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل دور از انتظار نیست.

محمدی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی تا ظهر روز یکشنبه هفته آینده در استان فعال بوده و از بعد از ظهر روز یکشنبه به تدریج از میزان ابرناکی کاسته شده و مجدداً جوی پایدار و توأم با وزش باد جنوبی در اکثر مناطق استان حاکم می‌شود.

وی در ادامه به بیشینه دمای رخ داده استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۱۵ درجه سلسیوس و در مناطق شمالی ۱۳ درجه سلسیوس به ثبت رسیده است که اوج افزایش دما امروز و فردا پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5138551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha