۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰

فرماندار شهرستان اهر:

جایگاه روستاهای اهر در حوزه تولید احیا و تقویت شود

 جایگاه روستاهای اهر در حوزه تولید احیا و تقویت شود

اهر- فرماندار شهرستان اهر با اشاره به نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تولیدی جامعه گفت: باید جایگاه روستاهای اهر در حوزه تولید احیا و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خدابخش صبح امروز در آئین تجلیل از بانوان شاغل و کارآفرینان بخش کشاورزی شهرستان اهر و نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با اشاره به این‌که روستاها مهد تمدن هستند، اظهار داشت: اگر امروز در بازار شاهد تلاطم هستیم ناشی از بر هم خوردن تعادل تمدن روستایی و شهری است.

فرماندار شهرستان اهر افزود: عمده مشکلات بر گرفته از بی‌توجهی به مقوله تولید در روستاهاست و برای اینکه گره از موانع و مشکلات جامعه باز کنیم لازم است تا جایگاه روستاها در حوزه تولید احیا و تقویت شود.

وی از احیای کارگروه امور بانوان و توانمندسازی بانوان کارآفرین در این شهرستان خبر داد، گفت: بی‌توجهی به بانوان مستعد در حوزه تولید و کارآفرینی تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

خدابخش با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانوان از سوی بانک‌ها گفت: هیچیک از بانک‌ها نمی‌توانند به دلیل اینکه متقاضی چون زن است از پرداخت تسهیلات محروم کند و بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به بانوان هستند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از حمایت همه‌جانبه از بانوان کارآفرینی و تولیدکننده در این شهرستان خبر داد، یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید به بانوان کارآفرین و کسانی که توان اشتغال‌زایی دارند تسهیلات پرداخت می‌کند.

اشتغال و کارآفرینی حق قانونی بانوان است

محمد اسدی نیز در آئین تجلیل از بانوان شاغل و کارآفرینان بخش کشاورزی شهرستان اهر و نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان اظهار داشت: اشتغال و کارآفرینی نیز حق قانونی بانوان است، ولی بانوان در بهره‌مندی از تسهیلات جهاد کشاورزی در بانک‌ها به دلایل غیرقابل باور با مشکل مواجه می‌شوند.

وی بر لزوم تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانوان در بانک‌ها تأکید کرد و افزود: بانوان روستایی در تولید محصولات کشاورزی توانمندی بالایی دارند و نیازمند حمایت هستند.

کد خبر 5139429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha