۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش البرز مطرح کرد؛

افزایش جمعیت دانش‌آموزی عامل کمبود فضای آموزشی در البرز

افزایش جمعیت دانش‌آموزی عامل کمبود فضای آموزشی در البرز

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: افزایش جمعیت دانش‌آموزی عامل کمبود فضای آموزشی در این استان شده است.

سالار قاسمی ظهر سه‌شنبه در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز ناحیه ۴ آموزش و پرورش کرج در شهرک رازی حصارک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز مصادف با بیست و یکمین روز از ایام‌الله دهه فجر، مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک رازی که تراکم جمعیتی دارد، انجام شد.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های آموزش و پرورش به صورت مشارکتی است، تصریح کرد: خانواده مرحوم کمالی‌دهقان تمام اعتبارات این پروژه را با رقمی بالغ بر ۶ میلیارد تومان تقبل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه این مدرسه در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه طبقه برای دانش آموزان دبیرستانی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به فضل خدا در طول یک سال دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

البرز بیشترین افزایش تراکم دانش‌آموزی در کشور را دارد

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش تراکم دانش‌آموزی در کشور را داریم، گفت: در استان البرز و شهر کرج به دلیل مهاجرت‌پذیری با افزایش تراکم دانش‌آموزی مواجه هستیم و سالانه بین ۳ تا ۳.۵ درصد رشد دانش‌آموزی داریم.

قاسمی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان البرز جزو خیرین موفق در کشور هستند و رتبه‌های اول را در این خصوص به دست آوردند.

وی با اشاره توانستیم در یک تا دو سال اخیر بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی را جذب کنیم، اظهار کرد: با این تفاسیر به دلیل مهاجرت‌پذیری استان البرز برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی و میانگین سرانه کشور فاصله داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز متذکر شد: به نظر می‌رسد با این آهنگی که پیش می‌گیریم و با جذب اعتبارات دولتی این قول را به مردم می‌دهیم در چند سال آینده بتوانیم در بحث توسعه و بهینه‌سازی فضاهای آموزشی به یک درصدی برسیم که رضایت کیفی حاصل شود.

کد خبر 5143369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha