برای اولین بار پس از عادی سازی روابط؛

سفیر امارات در تل‌آویو با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد

سفیر امارات در تل‌آویو با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد

سفیر امارات در تل آویو که به اراضی اشغالی رفته است، برای اولین بار پس از عادی سازی روابط میان دو طرف با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد آل خاجه» سفیر امارات در تل آویو که روز گذشته وارد اراضی اشغالی شده بود با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. این اولین دیدار سفیر امارات در اراضی اشغالی با رئیس رژیم صهیونیستی است که پس از امضای توافق عادی سازی روابط میان دو طرف انجام می‌شود.

آل خاجه در این دیدار، استوارنامه خود را به رووین ریولین تقدیم کرد. حدود دو هفته پیش بود که نخستین سفیر امارات در تل آویو معرفی شد. محمد آل خاجه در مراسمی با حضور «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و معاون رئیس امارات به عنوان نخستین سفیر این کشور عربی در اراضی اشغالی انتخاب شد.

در پی امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، کابینه ابوظبی ماه گذشته با تأسیس سفارت خود در تل آویو موافقت کرد. در مقابل، رژیم صهیونیستی نیز از گشایش سفارتخانه خود در شهر ابوظبی خبر داده است.

پیش از این، «داوود شهاب» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تعیین نخستین سفیر کشور امارات در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده بود. وی گفت: این اقدام به مثابه وارد آوردن خنجر از پشت به ملت فلسطین محسوب می‌شود. شهاب بیان کرد: این تصمیم یک لکه ننگ دیگر به کارنامه سیاه امارات اضافه می‌کند.

کد خبر 5159775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha