۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶

معاون استاندار اصفهان:

زنگ خطر آلاینده‌های محیط زیستی در اصفهان جدی است

زنگ خطر آلاینده‌های محیط زیستی در اصفهان جدی است

اصفهان – معاون استاندار اصفهان گفت: زنگ خطر آلاینده‌های محیط زیستی در استان اصفهان جدی است و همه باید برای کنترل این شرایط همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی عسگر ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از واحدهای صنعتی سبز استان اصفهان با بیان اینکه آلاینده بودن صنایع اصفهان زنگ خطری است که به صدا در آمد، اظهار داشت: همه باید نسبت به این موضوع حساس باشیم و در راستای حفظ محیط زیست و افزایش تعداد روزهای هوای سالم اصفهان بکوشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت استان با درخواست‌های زیادی برای دریافت برق جهت تولید محصولات مختلف مانند فولادی مواجه است، تصریح کرد: برخی از این صنایع آلاینده و آب بَر است و به‌دلیل اینکه پیش از این جلوی آنها گرفته نشده، به این فاجعه زیست محیطی در استان منجر شده است.

به دنبال توسعه صنایع سبز هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان به دنبال توسعه صنایع سبز هستیم، ادامه داد: وضعیت محیط زیست استان با سیاست‌های صحیح و اصولی بهبود خواهد یافت که یکی از آنها افزایش هرچه بیشتر صنایع سبز است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح نظام اعطای یارانه‌ها و هدفمندسازی آن یکی از شاخص‌های اساسی برای حفظ محیط زیست است، گفت: سالانه مقدار زیادی یارانه در بخش‌های مختلف مانند برق و گاز به صنایع تخصیص می‌یابد اما به‌صورت بی هدف و کور است.

قاضی عسگر با بیان اینکه خواستار هدفمند شدن یارانه‌ها هستیم، ابراز داشت: در این پیوند لازم است یارانه صنایع سبز به طور کامل تخصیص یابد اما برای صنایع آلاینده به ترتیب میزان آلایندگی، مبلغ کمتری تخصیص یابد.

تجلیل از ۵ صنعت سبز در شأن اصفهان نیست

وی با بیان اینکه انتخاب پنج صنعت از استان اصفهان به‌عنوان صنایع سبز در حد و شأن این خطه نیست، گفت: نقش سیاست‌گذاری در محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و باید تعداد صنایع سبز با مدیریت و سیاست‌گذاری صحیح بیشتر شود.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت برق صنایع آلاینده در بودجه ۱۴۰۰ از اقدامات ارزنده مجلس است، تصریح کرد: این اقدام در گام نخست خوب است اما باید اداره کل حفاظت محیط زیست با مدیریت کل امور اقتصادی استانداری اصفهان طرحی درباره هدفمندی صحیح یارانه‌ها با برنامه مشخص تدوین کنند.

نشان حفاظت محیط زیست در کنار کارهای فرهنگی صنایع سبز درج می‌شود

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه برخی از واحدهای صنعتی در استان اصفهان بدون الزرام قانونی در راستای توسعه پایدار و محیط زیست قدم برداشته‌اند، اظهار داشت: این صنایع می‌توانند الگوی خوبی برای دیگر صنایع کشور باشند.

ایرج حشمتی با بیان اینکه درج نشان حفاظت محیط زیست در کنار کارهای فرهنگی صنایع سبز در دستور کار محیط زیست استان اصفهان است، ابراز داشت: شاید ما اجازه ندهیم که نشان سازمان حفاظت محیط زیست برای برخی از صنایع بزرگ استفاده شود اما برای کارهای فرهنگسازی و آموزش همگانی و درج نشان سازمان در کنار صنایع سبز همکاری می‌کنیم.

کد خبر 5160247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha