۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

دادستان قزوین:

تصمیم گیری ها باید واقع بینانه و با توجه به نیاز جامعه باشد

تصمیم گیری ها باید واقع بینانه و با توجه به نیاز جامعه باشد

قزوین-دادستان قزوین گفت: بعضاً تصمیم گیری ها در یک فضای شیشه ای و دور از واقعیت اتخاذ می شود که کارساز نیست، تصمیم گیری ها باید با توجه به نیاز روز جامعه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر صبح دوشنبه جلسه کمک به رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی با هم افزایی قرارگاه جهادی صنعت سپاه صاحب الامر (عج)، ستاد اقتصاد مقاومتی استان و دادگستری قزوین در دفتر دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین برگزار شد.

دادستان قزوین در این جلسه اظهار کرد: کاری که در راستای اقتصاد مقاومتی شروع کرده‌ایم امری زمان بر و طاقت فرسا است که با تداوم و استمرار و دلگرمی به سرانجام می‌رسد.

وی ادامه داد: در این راستا گاهی لازم است مرکز نشین ها را نسبت به لزوم امر توجیه کنیم و اگر راهکاری برای ارائه وجود دارد با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای آنها را مطرح کنیم، بعضاً تصمیم گیری ها در یک فضای شیشه‌ای و دور از واقعیت اتخاذ می‌شود که کارساز نیست، فراموش نکنیم در مواقعی نسخه‌ها بدون بررسی شرح حال مریض نوشته می‌شوند و یا یک نسخه عمومی برای کلیه بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قاسمی تصریح کرد: صنعت ما در شرایط خاصی به سر می‌برد و هر عارضه یک درمان ویژه می‌خواهد، اگر ما می‌خواهیم کمکی در این زمینه داشته باشیم باید از ظرفیت‌های صمت، اتاق بازرگانی و استانداری در کنار هم بهره ببریم تا به یک راهبرد یکدست برسیم.

این مسئول قضائی بیان کرد: امروز و با شرایط سخت اقتصاد و تحریم‌های ظالمانه تولید کنندگان در شرایط سخت و در خط مقدم یک نبرد قرار دارند، امید آنها در گرو تلاش بیشتر ما است تا بتوانند کار خود را بدون دغدغه‌های حاشیه‌ای ادامه دهند.

وی یادآور شد: ممکن است هر یک از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل خاص خود را داشته باشند و برخی از مشکلات هم مشترک باشد که باید به هر دو سوی این موازنه نگاه کرده و تصمیم گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تبیین کرد: باید اطلاعات دقیق در اختیار تولید کنند، مسئولین اجرایی، دستگاه‌های اسپانسر مالی، دستگاه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی قرار دهیم تا وضعیت به درستی پیش برود و محصول نهایی بدون نقص و کارساز باشد.

وی تاکید کرد: اگر هم اندیشی های ما یک خروجی دارد باید همه در جهت اجرایی شدن آن قدم بردارند، در واقع کار ستاد اقتصاد مقاومتی همین عملیاتی کردن مصوبه‌ها است، موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند؛ از سوی دیگر باید تلاش کنیم که موضوعات در همین جلسات هم اندیشی رفع شوند تا در پیچ و خم کارهای اداری نیفتند و در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

قاسمی تاکید کرد: تصمیم به موقع و واقع بینانه می‌تواند از عوارض بعدی جلوگیری کند، تصمیم برای حل مشکلات است که اگر این تصمیمات اجرایی نشوند بیت المال و وقت تلف شده است.

دادستان قزوین عنوان کرد: ارتباط ایجاد شده بین قرارگاه جهادی صنعت سپاه صاحب الامر (عج) و ستاد اقتصاد مقاومتی استان یک پل ارتباطی خوب است و باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در این پیوند نهایت بهره را برد.

این مسئول گفت: لازم است گام به جلو برداریم و از ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده کنیم و بعد صنعتی را مثل سابق رونق ببخشیم و نسخه‌ای بنویسیم که سایرین هم بتوانند از آن بهره ببرند، صنعت امروز از اصلی ترین بازوها و قوای کشور است که باید هر گونه آسیب بر سر راه آن را حل کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه امروز وضع جامعه آرام است باید آینده را هم در نظر داشت، اگر راه حل نداشته باشیم مشکلات در آینده بحران اجتماعی می‌شوند که آن زمان باید هزینه زیادی کرد و هم اکنون دشمن به دنبال ایجاد همین ایجاد بحران است. دشمن از هیچ حوزه‌ای غافل نمی‌شود و به دنبال فرصتی است که از هر موضوعی در هر حوزه‌ای در کشور یک بحران امنیتی بیافریند.

قاسمی یادآور شد: اگر نتوانیم برای خانواده‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم باید منتظر انواع آسیب‌های اجتماعی باشیم و همه مسئولان باید جلوی بروز مشکلاتی در این شکل و سطح با بهره از ظرفیت‌هایی که در هر دستگاهی موجود است جلوگیری کنند.

کد خبر 5170292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha