۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۶

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ایلام:

کوچ عشایر در استان ایلام به صورت خودرویی است

کوچ عشایر در استان ایلام به صورت خودرویی است

ایلام-مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ایلام بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عشایر کوچرو در ایلام تاکید کرد و گفت:کوچ عشایر در استان ایلام به صورت خودرویی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جوهر نادری عصر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانس کوچ عشایر از کوچ ماشینی عشایر در استان ایلام خبر داد و گفت: کوچ سنتی عشایر با توجه به زحمات و زمان زیادی که دارد امکان انجام آن در این شرایط فعلی با توجه به مسائل کرونا امکان پذیر نیست و عشایر میهمان در استان ایلام باید کوچ ماشینی را در دستور کار خود قرار دهند.

گفت: عشایر میهمانی که در استان ایلام حضور دارد باید تقویم کوچ و همچنین پروتکل‌های بهداشتی و انجام کوچ ماشینی و پرهیز از کوچ سنتی را در دستور کار خود در هنگام کوچ قرار دهند.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش مراقبت‌ها در کوچ عشایر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی دستگاه‌های اجرایی برابر شرح وظایف خود در حوزه امور بهداشت و درمان، راهداری، بحث‌های امنیتی و انتظامی، تأمین آب و دیگر مسائل همکاری لازم را داشته باشند و فرمانداران نیز در این خصوص همراهی داشته باشند.

نادری با اشاره به اجباری شدن هویت گذاری دام‌ها و رعایت قانون و آیین نامه‌ها خصوصاً در بحث حمل دام به مناطق مرزی، تصریح کرد: در زمینه کوچ عشایر میهمان استان ایلام همراهی و همکاری نیروی انتظامی در ایستگاه‌های بازرسی و همچنین پلیس راه ضروری است.

کد خبر 5172429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha