به دنبال کشته و زخمی شدن‌ ده‌ها مصری؛

«مصطفی الکاظمی» با «عبدالفتاح السیسی» گفتگو کرد

«مصطفی الکاظمی» با «عبدالفتاح السیسی» گفتگو کرد

نخست وزیر عراق به دنبال کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند مصری به دنبال حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری با یکدیگر، به صورت تلفنی با رئیس جمهور مصر گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به صورت تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر گفتگو کرد. وی به دنبال حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، این تماس تلفنی را ترتیب داد.

بر اساس این گزارش، الکاظمی در جریان تماس تلفنی مذکور ضمن تسلیت به دولت و ملت مصر به دلیل جان باختن دهها نفر در حادثه برخورد قطارهای مسافربری، اعلام کرد که عراق برای کمک به قاهره در این زمینه آمادگی دارد.

روز گذشته منابع مصری اعلام کردند که ۲ قطار مسافربری در این کشور با یکدیگر به شدت برخورد کردند. حادثه برخورد دو قطار مصری در کرانه غربی رود نیل رخ داده است. به دنبال این حادثه ۳۲ نفر کشته شده اند.

اسپوتنیک نیز اعلام کرده که دست کم ۱۰۸ نفر در این حادثه زخمی شده اند. در همین ارتباط، وزارت بهداشت مصر بیانیه ای را صادر و در آن اعلام کرد که یک اتاق عملیات ویژه برای پیگیری حادثه تشکیل شده است. از سوی دیگر، دادستانی کل مصر نیز دستور داده است تا پرونده ویژه ای جهت بررسی ابعاد حادثه مذکور بازگشایی شود.

کد خبر 5176350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha