۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

در راستای اجرای طرح نظارتی نوروز؛

انجام ۲۱ هزار بازدید از واحدهای صنفی خراسان جنوبی

انجام ۲۱ هزار بازدید از واحدهای صنفی خراسان جنوبی

بیرجند- معاون سازمان صمت خراسان جنوبی از انجام ۲۱ هزار بازدید از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان در طرح نظارتی نوروز خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان تخلف در این بازدیدها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از نیمه بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشته است.

وی ادامه داد: در این طرح با اولویت نظارت بر شبکه تولید کالاهای اساسی و رسیدگی به گزارشات رسیده به ستاد خبری ۱۲۴ و شکایات مردمی، بازرسان و کارشناسان سازمان به صورت مداوم بازار را مورد رصد و پیگیری قرار دادند.

تهوری با بیان اینکه در این طرح ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحد صنفی و غیر صنفی انجام شد، گفت: در بررسی های صورت گرفته ۵۷۷ پرونده تخلف به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۰۲ هزار ریال تشکیل شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین پرونده های تشکیل شده در این مدت در گروه کالایی مواد پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش، میوه و خدمات عمومی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گران‌فروشی از عمده تخلفات واحدها شناسایی شده بوده است.

تهوری با بیان اینکه در این مدت بیش از ۸۷۰ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان دریافت شده است، افزود: از این تعداد ۴۷۳ گزارش در دستور ثبت و پیگیری قرار گرفته که در ۹۰ مورد تخلف شناسایی شد.

کد خبر 5182416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha