۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

رشد کتابخانه در خراسان شمالی ۴ برابر میانگین کشور بوده است

رشد کتابخانه در خراسان شمالی ۴ برابر میانگین کشور بوده است

بجنورد- معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی با اشاره به افتتاح ۲۰ کتابخانه در استان، گفت: رشد کتابخانه در خراسان شمالی ۴ برابر میانگین کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیگ‌زاده ظهر چهار شنبه در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی اندیشه شهرستان شیروان اظهار کرد: طی ۸ سال گذشته ۲۰ کتابخانه در این استان به بهره برداری رسیده است که رشد این حوزه در استان چهار برابر میانگین کشوری بوده است.

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲ کتابخانه در استان وجود دارد و به زودی چند کتابخانه عمومی در گلستان شهر و روستاهای ارکان و گریوان از توابع شهرستان بجنورد و شهرستان اسفراین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: حدود ۸۴۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد که نزدیک به تعداد جمعیت استان است و ۵۰ هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه ها هستند که این نشان دهنده رشد، بلوغ و آگاهی مردم این خطه است.

بیگ‌زاده گفت: اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچکس پوشیده نیست و کتاب و کتابخانه نماد حافظه و رشد فرهنگی یک جامعه است.

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گسترش فرهنگ کتابخوانی را لازمه رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه توصیف کرد و بیان داشت: تولیدی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مبتنی بر دانش بنیان باشد که بستر آن از کتابخانه عبور می‌کند و می‌تواند موجب خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به کالاهای بی کیفیت خارجی در حوزه تولید شود.

وی در انتها گفت: هزینه‌کرد اعتبارات در بخش کتابخانه، مدرسه و دانشگاه‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که منجر به توسعه دانش، خلاقیت، تفکر و نوآوری می‌شود.

کد خبر 5184051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha