۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا پیشنهاد داد؛

هفته فرهنگی ایران در اسپانیا برگزار شود/افزایش همکاری های فرهنگی

هفته فرهنگی ایران در اسپانیا برگزار شود/افزایش همکاری های فرهنگی

احمدی در دیدار با فاستینو دیاز فورتونی، مدیرکل روابط بین‌الملل و اتحادیه اروپای وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی ایران در اسپانیا را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با فاستینو دیاز فورتونی، مدیرکل روابط بین‌الملل و اتحادیه اروپای وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا در محل این وزارتخانه دیدار و در خصوص ظرفیت‌های دو طرف برای همکاری‌های فرهنگی و هنری گفت‌وگو کرد.

احمدی در سخنانی، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی ایران در اسپانیا و بالعکس را داد و گفت: برگزاری چنین رُخدادی می‌تواند در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی صورت گیرد. به عنوان مثال ارکستر سمفونیک ایران با ترکیبی متعدد و شامل شماری از بهترین نوازندگان و هنرمندان ایرانی می‌تواند به اجرای برنامه بپردازد.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای سنتی ایرانی از جمله مینیاتور، خطاطی، تذهیب، ادبیات و شعر فارسی، جشنواره سینمایی و ... نیز می‌توانند بخش‌های دیگری در این هفته فرهنگی باشند.

امضای تفاهم نامه، معرفی ورزش باستانی و زورخانه‌ای به عنوان یک میراث فرهنگی ایرانی در اسپانیا، نصب و افتتاح مجسمه یکی از مفاخر فرهنگی نیز از جمله پیشنهادات احمدی برای اجرا در هفته فرهنگی ایران و اسپانیا بود.

فورتونی با اشاره به شیوه مدیریت اجرایی و فضای فرهنگی در اسپانیا بیان کرد: موزه باستانشناسی اسپانیا قرار است در سال آینده، معماری و آثار باستانی مراکش را میزبانی کند و نظیر این کار را برای معرفی ایران نیز می‌توان انجام داد.

فاستینو دیاز فورتونی همچنین از ظرفیت‌های دیگری که امکان استفاده از آنها وجود دارد، نام برد و ابراز امیدواری کرد تا بتوان برای امضای تفاهم نامه همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور در سطح وزیران قدم‌های خوبی برداشته شود.

در پایان این دیدار توافق شد که موضوع دیدار وزیران فرهنگ دو کشور و امضای تفاهم نامه از سوی هر دو طرف پیگیری شود. همچنین وزارت فرهنگ اسپانیا تلاش خواهد کرد حداکثر همکاری را از سوی قسمت‌هایی از بخش فرهنگی این کشور که زیرمجموعه آن وزارتخانه به شمار می‌روند، انجام دهد تا در آینده نزدیک بتوان هفته فرهنگی ایران را در حوزه‌های مختلف در اسپانیا برگزار کرد.

کد خبر 5186640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha